Tråkigt på en ny gixxer

Mmm lite sandpapper vid balansering är inte fel, men som sagt - det är lika bra..

Kan man alltså sandpappra bort beläggningen på nya däck? Jag har inte fått bort skiten längst ut på däcken än p.g.a. att jag fan är riktigt jävla dålig på att lägga ner moppen i kurvorna.

det är därför jag bara monterar på begagnade däck på mina hojjar.

Mmm lite sandpapper vid balansering är inte fel, men som sagt - det är lika bra..

Inte lite overkill? kör lugnt i 100 meter så är beläggningen borta, sen försvinner väl det på kanterna när det blir varmt?

Last edited:
Kan man alltså sandpappra bort beläggningen på nya däck? Jag har inte fått bort skiten längst ut på däcken än p.g.a. att jag fan är riktigt jävla dålig på att lägga ner moppen i kurvorna.

Ja det kan man göra. Man kan även gno bort släppmedlet med en bensinindränkt bomullstrasa. Man ser tydligt när man fått bort den hala blanka filmen och fått fram gummiytan som är matt.

Du skojar. Det gör inte jag. Vaffan, jag har ju inte ens A-kort.

nja lite halvt. mc-firmorna har ju ofta flera däck som det är flera hundra mil kvar på i sopcontainrarna utanför. bara att fråga lite snällt. men det är inte av säkerhetssynpunkt jag gör så, det är mest för att jag är snål.

Ja det kan man göra. Man kan även gno bort släppmedlet med en bensinindränkt bomullstrasa. Man ser tydligt när man fått bort den hala blanka filmen och fått fram gummiytan som är matt.

det verkar slöseri med bensin, funkar spillolja?

Last edited:
Enklast är väl att burna på nån grusväg tills däckkanterna är nere i gruset.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla