Trådlöst ljud typ Sonos

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Tänkte kasta ut hemmabion med dom enorma högtalarna som tar upp lite väl många procent av ytan i vardagsrummet..

Har kollat en del på Sonos Connect:AMP men den är rätt dyr och stödjer inte högupplöst musik.

Var och kikade på Audio Pro´s högtalare. Sjukt snygga och helt ok ljud MEN dom stödjer endast streaming av musik från en datorn som har deras obskyrt dyra usb-dongle så det går bort.

Är på jakt efter något som jag kan streama musik till från datorn, från mobilen, från nätet från vad jag nu har hemma och ska ha full kontroll på enheten via t.ex mobilen. Ska gå att ha multiroom och faktiskt vara snyggt som t.ex sonos connect:amp (deras högtalare är sjukt plastiga och fula...)

Så vad finns det annars för alternativ?

Jag har en sonos play 5 och den funkar grymt bra, kör spotify, radio och musik från min nas.
Att den inte fixar högupplöst musik hade jag ingen koll på, vilket format har du den i?

Personligen tycker inte jag att den känns plastik men det där kan ju skilja sig från person till person.

Apple airplay ingen egen erfarenhet men de jag sett verkar funka bra och är billigare en sonos.

Enligt minhembio så har den bara 24Bit dac så de riktigt högupplösta låtarna på spotify ska inte funka.

Hittar inte så mycket om just Airplay men den vad jag vet funkar i stort sett endast om man streamar från något. Sonos ska själv kunna ansluta till t.ex webradio.

Hade airplay förut, har en airport express liggandes men vill som sagt få bort förstärkare å allt

Enligt minhembio så har den bara 24Bit dac så de riktigt högupplösta låtarna på spotify ska inte funka.

"BARA 24 bit DAC"? Högre bitupplösning än så finns inte av vad jag vet vad det gäller konverters. Det är skillnad på intern upplösning i tex en dator och bitupplösningen på en konverter. Spotify streamar för övrigt komprimerat så du kommer inte i närheten av 24 bitar och kommer inte göra det ens i framtiden när Spotify går över till lossless..... Högupplösta format är 16 bitar.....

Men du kanske menar något annat än bitupplösningen på DAC:arna?

"BARA 24 bit DAC"? Högre bitupplösning än så finns inte av vad jag vet vad det gäller konverters. Det är skillnad på intern upplösning i tex en dator och bitupplösningen på en konverter. Spotify streamar för övrigt komprimerat så du kommer inte i närheten av 24 bitar och kommer inte göra det ens i framtiden när Spotify går över till lossless..... Högupplösta format är 16 bitar.....

Men du kanske menar något annat än bitupplösningen på DAC:arna?

Hum där ser man. Jo det måste vara något helt annat jag menar. Det ska tydligen finnas låtar av högre kvalité på spotify som sonos connect:amp ine klarar.

Men är bra sugen på en Connect:AMP och 2 Play3/5 iaf.

Men är inte helt säker på att jag vill betala för det så jagar något billigare likvärdigt system.

Logitecs Squeezebox funkar bra. Har funnits ett tag så den är inte så dyr.
Men att streama från telefonen vetefan om du hittar ett system som klarar? Visst kan du lägga till din lur som nätverksenhet och streama, men det är nog inte så du tänkt?

Logitecs Squeezebox funkar bra. Har funnits ett tag så den är inte så dyr.
Men att streama från telefonen vetefan om du hittar ett system som klarar? Visst kan du lägga till din lur som nätverksenhet och streama, men det är nog inte så du tänkt?

Nä min tanke var att kunna spela upp musik på mobilen men välja anläggningen som högtalare. Har jagar runt en hel del nu och det får nog bli Sonos ändå, hittar inget likvärdigt system.
Ställde precis av hojen så nu har jag en jäkla massa pengar att bränna varje månad :banana

Kör med Sonos och NAS när man inte streamar direkt från spotify eller liknande, fina grejer. Enda nackdelen är ju priset när man vill börja ha lite fler enheter, nu har de ju Sonos en sub också om man vill ha lite dunk men den kostar ju en 5-6' tror jag.

Jo såg den sub´n men 5-6k för en sub är idiotdyrt. Connect:AMP har ju lågnivå. Så funderar på att gömma en earthquake under tv-bänken. Den kostar ju bara 2000:- iaf

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park