Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Markus skrev:Jag behöver en sådan, vad ska man tänka på? Tydligen har jag ett Mini PCI Lan kort. Tele2 som levererar internet till min bostad via ADSL har inga synpunkter.
Markus skrev:Jag behöver en sådan, vad ska man tänka på? Tydligen har jag ett Mini PCI Lan kort. Tele2 som levererar internet till min bostad via ADSL har inga synpunkter.
Micke O skrev:#Ändra lösen på routern
#Ändra SSID till något konstigt
#Stäng av "broadcast SSID"
#Slå på kryptering, minst 128bitars WEP, helst WPA
#Aktivera MAC-filter
#Ställ om möjligt ner sändareffekten så lågt som möjligt
#Se till att ha mjukvarubrandvägg på datorn
Har jag glömt något?
Vilken man ska köpa? Vet ej.
Chirre skrev:Men om man nu som jag, bara kör med mac-adress istf WPA och bor i villakvarter. Är inte det hyffsat säkert?
Bandido skrev:Tar circa 15 min att knäcka krypteringen med vertyg som finns att hämta på Internet, det är mycket kvar att jobba med när det gäller kryptering för trådlösa nät. Och varför kryptera trafiken om man inte hanterar känslig information? Känns lite överdrivet....... Koncentrera dig på att skydda din dator istället för din Router.Det räcker gott med access-kontroll via mac-adress, den är mycket svår att spoofa.
Bandido skrev:Tar circa 15 min att knäcka krypteringen med vertyg som finns att hämta på Internet, det är mycket kvar att jobba med när det gäller kryptering för trådlösa nät. Och varför kryptera trafiken om man inte hanterar känslig information? Känns lite överdrivet....... Koncentrera dig på att skydda din dator istället för din Router.Det räcker gott med access-kontroll via mac-adress, den är mycket svår att spoofa.
Micke O skrev:Ett bra skäl att även skydda sin anslutning är ju att man kanske inte vill låta andra använda ens anslutning för mera ljusskygga ändamål... Till och med jag vet ju att det finns databaser på nätet med adresser till användbara oskyddade accesspunkter... Dessutom är det ju så enkelt att slå på när man ändå konfar routern.

bq skrev:15 min för att knäcka WPA? möjligen inte WEP du tänker på... och även då så krävs det lite jobb för att knäcka det, antingen massa trafik på nätverket eller så får du ha 2 datorer med trådlöst där en attackerar och en sniffar. men du ska ha bra tur om du får det gjort på 15 min.

Cervantes skrev:Som hemma användare är väl igentligen det största "hotet" att grannarna surfar på ens internet... Mac adress filter stoppar det till den grad att dem kan komma in endå kan det oavsett kryptering...
Bandido skrev:Jag vill nog påstå att antalet "attacker" mot din ip-adress vida överstiger antalet försök av dina grannar att surfa via din accesspunkt.
Skitsamma egentligen, hotet mot din uppkoppling och dator kommer alltid att finnas oavsett vad man gör, det gäller bara att minimera skadorna om det händer.
har man problem med dlink brukar det lösas sig om man uppgraderar den med nyaste programvaran. har en billig en som efter uppgradering funkar klokrent.lee skrev:Undvik för allt i världen D-Links billigaste grejer. Mycket instabilitet...
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |