Tråden för stötande skämt

Fastnade med armen under hojen efter en vurpa på Sviesta en gång för länge sen, märket är kvar, stort som en collektor typ.

edit: det var väl inte ett stötande skämt kanske, men inte så kul jallefall...

Last edited:
1763203806103.png
Kan det varit tre så kallade papperslösa Stockholmare som drabbades av bussen ????????
Eller blev de snabbt bestulna på plånböcker och mobiler av utryckningspersonalen ???????

View attachment 522964
Kan det varit tre så kallade papperslösa Stockholmare som drabbades av bussen ????????
Eller blev de snabbt bestulna på plånböcker och mobiler av utryckningspersonalen ???????

Kanske tar lite tid innan identitet kan säkerställas även om det finns ledtrådar.
Folk har ju ingen börs längre, bara mobilen och ett kreditkort.

Sen skedde det ju utanför KTH, och om det var tre studenter så kanske de allihop har sin familj på någon annan ort, kanske rent av inte ens i Sverige.

Kanske tar lite tid innan identitet kan säkerställas även om det finns ledtrådar.
Folk har ju ingen börs längre, bara mobilen och ett kreditkort.

Sen skedde det ju utanför KTH, och om det var tre studenter så kanske de allihop har sin familj på någon annan ort, kanske rent av inte ens i Sverige.
Själv har jag kreditkort utställda på mig med mig men det är kanske inte så vanligt längre.
De flesta går kanske med kreditkort utställda på andra idag ? Och några olika leg.
Och då blir det ju svårt med identifieringen.
Är hen någon av de här legen eller är hen någon annan ?
Tänker på svensken som greps med ett 30-tal pass i Grekland.

Själv har jag kreditkort utställda på mig med mig men det är kanske inte så vanligt längre.
De flesta går kanske med kreditkort utställda på andra idag ? Och några olika leg.
Och då blir det ju svårt med identifieringen.
Är hen någon av de här legen eller är hen någon annan ?
Tänker på svensken som greps med ett 30-tal pass i Grekland.

Att du råkar ha ditt kreditkort på dig räcker ju inte för att officiellt slå fast din identitet.
Personen ifråga kan ju ha hittat det, eller det kan vara en ficktjuv, eller hans kompis kanske glömde börsen så han tog med sig den.

Det vore ju lite otrevligt om kvällstidningarna slänger ut namn på fel personer som döda.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back