Tråden för stötande skämt

1757742478071.png
He was towing two 38 foot trailers on dolly's along an irrigation levy bank track with the bucket just clear of the ground as speed increased so did the bounce and he hit a yump the bucket hit the second yump, the trailers didn't slow that well, and the rest is history.
There are other photo on file somewhere.

På mitt första jobb fick jag hjälpa till att byta framruta på firmans 4200a.

Han som körde den hade skottat snö men såg en liten sträng kvar mitt på lastbilsparkeringen, så han tiltade ner skopan för att skrapa upp den i hög hastighet.
Där fanns det en brun som hade skjutit upp lite.

Han körde nog inte full mutter, men fortare än normal snöskottningshastighet
Jag tror dom hade riktat/bytt lastaren också, för det hade hänt långt innan jag började där

På mitt första jobb fick jag hjälpa till att byta framruta på firmans 4200a.

Han som körde den hade skottat snö men såg en liten sträng kvar mitt på lastbilsparkeringen, så han tiltade ner skopan för att skrapa upp den i hög hastighet.
Där fanns det en brun som hade skjutit upp lite.

Han körde nog inte full mutter, men fortare än normal snöskottningshastighet
Jag tror dom hade riktat/bytt lastaren också, för det hade hänt långt innan jag började där
Man kan bryta revben på det sättet.
Eh, har jag hört...

Inget fel på maskinen dock, Finsk kvalitet. :tummenupp

Jag tycker inte bedrägeriet är det värsta utan det faktum att man ens tänker tanken på att skicka svensk personal med svenska löner plus traktamente, resa och uppehälle för att utföra ett jobb som lokalinvånare kunde göra för 1500 kr/månaden.

2 månader med tre personer där borde alltså kosta 6*1500kr = 9000 kr.

Med svenska löner och ersättningar har det alltså istället handlat om en halv miljon som dessutom förskingrats.

Jag tycker inte bedrägeriet är det värsta utan det faktum att man ens tänker tanken på att skicka svensk personal med svenska löner plus traktamente, resa och uppehälle för att utföra ett jobb som lokalinvånare kunde göra för 1500 kr/månaden.

2 månader med tre personer där borde alltså kosta 6*1500kr = 9000 kr.

Med svenska löner och ersättningar har det alltså istället handlat om en halv miljon som dessutom förskingrats.

Man kan visst skicka svensk personal med svenska löner, men då ska den personalen tas ur en pool där ingen har någon anknytning till "vårdtagaren"

Nu var det antagligen fru/make och två barn till "vårdtagaren", anställda av "vårdtagarens" egna assistansbolag som skulle åka med på denna otroligt viktiga resa

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park