Tråden för stötande skämt

Inte nog med det, om det finns en gud (av dom 3000, eller en helt ny), men det inte är just den man tror på, så ska man straffas lite extra för att man trodde på fel gud.
(Du ska inga andra gudar hava jämte mig)

Jag hade en äldre släkting som absolut förkastade alla religioner, när han dog och skulle begravas sa prästen ""Jag är här i dag, inte som präst, utan som vän som leder begravningen" och "Vi vet alla att XXXX inte trodde på några gudar, men han levde sitt liv utan att stöta sig i onödan med någon av dom, han var helt enkelt en god människa"

Vilket förstås är en överdrift, för han misshandlade inte sin fru och sina barn och dödade kristna och otrogna som vissa religioner kräver, och han åt alla sorters mat även om olika religioner förbjuder det, och han hade ofta en fleecetröja och bomullsbyxor och blandade olika fibrer i sina kläder, han jobbade även på söndagar och han hade elektricitet både hemma och i verkstaden.
Inga djur var heliga för honom, däremot var älgjakten i princip helig

Religioner är ett stötande skämt....

Det fanns en (svart, inget annat hade funkat) stå-upp komiker som hade en monolog om varför Svarta föräldrar ( i USA) ger sina barn namn som dömer dom till en framtid som fattiga och kriminella och drog en massa exempel
"Shaqueenestra kan bli stripper eller i bästa fall jobba på Walmart medans Li'l G kan sälja crack eller råna laundrymats" (han hade bättre namn, men jag minns dom inte)

"Titta på dom svarta medborgare som har blivit framgångsrika, dom har alla vad ni kallar "White-names" som Georg och Alice"

Det ligger något i det, jag har aldrig hört talas om en företagsledare som heter Doo Doo Bug....

Det fanns en (svart, inget annat hade funkat) stå-upp komiker som hade en monolog om varför Svarta föräldrar ( i USA) ger sina barn namn som dömer dom till en framtid som fattiga och kriminella och drog en massa exempel
"Shaqueenestra kan bli stripper eller i bästa fall jobba på Walmart medans Li'l G kan sälja crack eller råna laundrymats" (han hade bättre namn, men jag minns dom inte)

"Titta på dom svarta medborgare som har blivit framgångsrika, dom har alla vad ni kallar "White-names" som Georg och Alice"

Det ligger något i det, jag har aldrig hört talas om en företagsledare som heter Doo Doo Bug....

Nu är ju han total blekfis, men Elon har ju klarat sig okej, trots att han är döpt efter lågprisel.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026