Tråden för stötande skämt

Själv minns jag min nya Compaq 1995 med manual On Line, dvs på datorns hårddisk. Och så en dag var problemet att skärmen var helt svart. Jag ville då läsa Manualen på datorns hårddisk....... Orsaken var att jag genom halka på tangentbordet aktiverat yttre skärm (som inte var ansluten) och stängt av skärmen på datorn. Det löste sig på nån timme. Har glömt hur.
Kanske gjorde jag Norsk reset ?
En spänn för varje omstart och man kunde ha spenderat mer stålars! 💰

Själv minns jag min nya Compaq 1995 med manual On Line, dvs på datorns hårddisk. Och så en dag var problemet att skärmen var helt svart. Jag ville då läsa Manualen på datorns hårddisk....... Orsaken var att jag genom halka på tangentbordet aktiverat yttre skärm (som inte var ansluten) och stängt av skärmen på datorn. Det löste sig på nån timme. Har glömt hur.
Kanske gjorde jag Norsk reset ?
Påminner om då min far ringde mig i panik en kväll då allt på bildskärmen var upp och ner, han såg dock hur det hände, katten la sig på tangentbordet och en massa saker flimmrade runt, innan bilden vändes upp och ner.

Jag googlade som fan på tangentbordsgenvägar och hittade kombinationen och det funkade direkt, sedan skickade jag länken till farsan som skrev ut listan och sparade den för framtida bruk... Det behövdes

En annan katt dom hade spydde i ett microsoft tangentbord, ni vet det där som var knäckt på mitten för naturligare handposition, och dyrt som fan...
Det visar sig att kattspya löser upp folien på kretskort

:rofl

Lycka till med att få till en mobil för USD500 i amerikatt. Kan nog till och med bli svårt att få det lönsamt med bara montering av kinadelar i USA, men att tillverka skärmar, kretskort, chassi och batterier med mera i USA? Det kan han bara fetglömma.

Sedan är det inte direkt så att telco skär guld med smörkniv längre, det är redan en ganska konkurrensutsatt marknad, och det är skapligt jävla dyrt att sätta upp ett eget när så om han inte ska slanta upp några hundratals miljarder dollar (om det ens räcker) för att bygga ett eget nät i USA så kommer han behöva hyra in sig på redan existerande bolags nät.
Det är väl som med Northvolt, enbart för att dra till sig investerare, kanske nåt för våra svenska pensionsfonder. Dom har ju startat bolag för den här typen av investeringar och med noll(0) anställda i bolaget finns det ju ingen som säger nej till investera i Trump's mobilföretag.

Last edited:
Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...