Tråden för stötande skämt

Sade till hustrun i morse att ”snaaaart kommer hojen fram!” :)

Någon hörde det uppenbarligen… barometern på klockan skrek ”Stormvarning” vid fyratiden och nu är det snöstorm. K*ken.

c7defff09bdeac6f6a31fba2f6cd4feb.jpg

Mvh
Your wife is a witch! :hihi:7peta

En gång för drygt tjugofem år sedan så fick en kompis kollega sin matlåda uppäten var på han skickade ut ett argt mail. Min kompis skickade mailet till mig, typ "haha kolla vad arg", var på jag registrerade en mailadress som hette typ stulenlunch@spraymail.com och kontaktade den bestulna med klagomål och önskemål om nästa lunch jag tänkte stjäla av honom. JÄVLAR vad arg han blev.
Superbarnsligt, jag vet.

Är det där lodjuren stryker runt knuten?

🤔
Sade till hustrun i morse att ”snaaaart kommer hojen fram!” :)

Någon hörde det uppenbarligen… barometern på klockan skrek ”Stormvarning” vid fyratiden och nu är det snöstorm. K*ken.

c7defff09bdeac6f6a31fba2f6cd4feb.jpg

Mvh

Eftersom du ignorerat Markus och jag är lika nyfiken på svaret så får jag nog repetera hans fråga.

Är det där lodjuren stryker runt?

En gång för drygt tjugofem år sedan så fick en kompis kollega sin matlåda uppäten var på han skickade ut ett argt mail. Min kompis skickade mailet till mig, typ "haha kolla vad arg", var på jag registrerade en mailadress som hette typ stulenlunch@spraymail.com och kontaktade den bestulna med klagomål och önskemål om nästa lunch jag tänkte stjäla av honom. JÄVLAR vad arg han blev.
Superbarnsligt, jag vet.

En gång när jag var på en industri och jobbade så tog jag en bräda och skrev på den: "Mata inte djuren"
Så gick jag för att sätta upp den på kollegans svetsbås medans han satt och svetsade. Men så vänder han sig om precis i sekunden jag slutfört monteringen och hinner uppfatta att jag gjort nåt.
Då sliter han ner brädan och kastar den mot mina smalben men jag hinner precis hoppa och rycka upp fötterna för att inte träffas.

Det är nog det värsta jag lyckats reta upp någon på en arbetsplats.

Eftersom du ignorerat Markus och jag är lika nyfiken på svaret så får jag nog repetera hans fråga.

Är det där lodjuren stryker runt?

Lodjur? I Norrbottens kustland? :)

Nej.
Lodjur stryker runt (förutom i otillgänglig fjällterräng i små antal) framförallt där rådjur kombineras med en för lon lämplig terräng.

När jag bodde vid Ljusnan i Hälsingland fanns det massor av lo; hade två gånger på tomten och ett år sköts det tre lodjur vid jakten inom fem kilometers radie. Sett vild lo tre gånger, en gång vid smygjakt inte ens en kilometer från gården. En gång i Abisko; det är iofs Norrbottens län men inte landskap.

Mvh

Lodjur? I Norrbottens kustland? :)

Nej.
Lodjur stryker runt (förutom i otillgänglig fjällterräng i små antal) framförallt där rådjur kombineras med en för lon lämplig terräng.

När jag bodde vid Ljusnan i Hälsingland fanns det massor av lo; hade två gånger på tomten och ett år sköts det tre lodjur vid jakten inom fem kilometers radie. Sett vild lo tre gånger, en gång vid smygjakt inte ens en kilometer från gården. En gång i Abisko; det är iofs Norrbottens län men inte landskap.

Mvh

Ok, det rätade ut en del gamla frågetecken.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman