Tråden för stötande skämt

Miljoner programmerare försöker göra idiotsäkra program men dom har inte en chans för det finns miljarder av idioter och idioter är så påhittiga.
(Ovan är en lögn för min erfarenhet är att målet är att hålla budget, inte göra idiotsäkra program.)

Jag lägger det här ....

Chef på Trafikverket raderade sms vid E22-kaos​

Trafikverkets presschef Bengt Olsson har raderat sina sms från de dagar som trafikkaoset på E22:an pågick i januari. Samtidigt pågår en oberoende utredning kring hur myndigheten agerade i samband med trafikstoppet, rapporterar Ekot.

Flera hundra fordon blev stående i över ett dygn på E22 mellan Hörby och Kristianstad, i samband med att ett snöoväder slog till. Att fordonen blev stillastående så länge har lett till kritik mot hur flera myndigheter hanterade situationen, däribland Trafikverket.

Bland de sms som raderats finns kommunikation mellan Bengt Olsson och myndighetens dåvarande tillförordnade generaldirektör Malin Holen.
från
1709712460344.png

Miljoner programmerare försöker göra idiotsäkra program men dom har inte en chans för det finns miljarder av idioter och idioter är så påhittiga.
(Ovan är en lögn för min erfarenhet är att målet är att hålla budget, inte göra idiotsäkra program.)
Ja herrigud.
All form av budgetering och bokföring borde göras olagligt.
Det och tullverksamhet, bara problem.

Det hänger på produkttypen, sjukvård, rymdsonder och sånt tenderar att ha ett tungt fokus på stabilitet och idiotsäkerhet. Men det finns alltid en bättre idiot som sagt. Och det är extremt dyrt att bygga program så, runt 10-100 ggr dyrare. De flesta är inte villiga att betala så mycket mer, därför har marknaden sett till att majoriteten av all mjukvara är skriven av de billigaste inkompetenta dårarna, med så lite tid som möjligt, men fortfarande ha något säljbart.

Det är därför jag utvecklar integrationer så jag slipper någon j@vla användare som fuqqar upp allt. 😁

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing