Tråden för stötande skämt

- Inte så korkad idé iallafall, sålänge avloppsrörens innerväggar inte är sketiga.

Jo, jag tvivlar på att det är normala 21% syre i den "luften" och skulle det vara det från början så är det ju ändå knappast något större luftombyte i rören så syrehalten lär ju successivt sjunka för varje andetag.

Jo, jag tvivlar på att det är normala 21% syre i den "luften" och skulle det vara det från början så är det ju ändå knappast något större luftombyte i rören så syrehalten lär ju successivt sjunka för varje andetag.
- Det är nog tänkt som en korttidslösning. Ungefär som att du överlever en liten stund längre med en alldeles för lång snorkel jämfört med ingen snorkel alls.
Har ju tydligen godkänts som patentlösning, så rimligen utprovad i någon miljö iallafall.
Fluktar luften fram och tillbaka i slangen där, kan det ju funka att spola mellan varven så att flödet får hjälp av några sekunders undertryck.

- Det är nog tänkt som en korttidslösning. Ungefär som att du överlever en liten stund längre med en alldeles för lång snorkel jämfört med ingen snorkel alls.
Har ju tydligen godkänts som patentlösning, så rimligen utprovad i någon miljö iallafall.
Fluktar luften fram och tillbaka i slangen där, kan det ju funka att spola mellan varven så att flödet får hjälp av några sekunders undertryck.

Att ett patent är godkänt betyder inte att produkten fungerar, bara att ingen får sälja en liknande produkt.

Om det vore så väl som att det var syrehalten som begränsade !
Har för mig att det bildas bla svavelväte i gödselbrunnar och den är giftig.
och man blir bara medvetslös och så är det kört.

En vanlig påse räcker långt för att ha något att andas medan man tar sig ut eller väntar på hjälp någon minut.
Problemet är nog att inte få panik.
I offshoreträningen förut ingick att träna på att använda "pustelungan" den inbygda plastpåsen med andningsmunstycke som satt i räddningsoverallen.
Man kan faktiskt simma en bit genom att andas i den.
Nu är den ersatt av liten luftflaska.

- Japp, en bekant till mig dog på det sättet genom att klättra ner i och kontrollera en gödselbrunn. Hans pappa dog på samma sätt när han försökte rädda sonen.

Så skillnaden mellan att inte använda denna och att använda denna är att när du inte använder den så kvävs du med röksmak i munnen, använder du den så kvävs du med rövsmak i munnen? ?‍♂️

Svavel är ett grundämne som inte borde bildas men ja, kolväten bildas ju och dom dödar säkert snabbare än syrebristen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti