Tråden för stötande skämt

Sånt kan ju gå lite olika.
Winston Churchill beskriver "Min ungdom" / "My Early Life" Cowboysarnas framgångar i Sudan vid Omdurman, Churchuill med en Mauserpistol om jag minns rätt.

Å andra sidan är han med de brittiska styrkorna då de drar in i en dalgång med upproriska Pashtuner i Pakistan Och det enda de hittar är övergivna tomma hus. Till slut når de slutet på dalgången. Och då måste de besvikna britterna vända utan skjutit en enda upprorisk Pashtun. Och när de brittiska styrkorna vänder öppnar Pashtunerna eld från bergsidorna på båda sidor av dalgången och det blir en reträtt för britterna i en skur av kulor.
Även om i länken nedan verkar allt gå som britterna önskar.....

Här hemma i Sverige är det väl X - 0 till Muslimerna mot Svenskarna / Cowboysarna.
Eller fel på det ? Några Muslimer av Svenskar ihjälslagna / ihjälskjutna ? Finns det ?
Ja jag räknar inte ihjälskjutna Somalier med svenskt medborgarskap som Svenskar om ni förstår vad jag menar ?
Svenskt medborgarskap är ju det billigaste av alla EU medborgarskap.
Eller finns det något billigare ?
Något EU medborgarskap som är lättare att få än det Svenska ?

Last edited:
Här hemma i Sverige är det väl X - 0 till Muslimerna mot Svenskarna / Cowboysarna.
Eller fel på det ? Några Muslimer av Svenskar ihjälslagna / ihjälskjutna ? Finns det ?
Ja jag räknar inte ihjälskjutna Somalier med svenskt medborgarskap som Svenskar om ni förstår vad jag menar ?
Svenskt medborgarskap är ju det billigaste av alla EU medborgarskap.
Eller finns det något billigare ?
Något EU medborgarskap som är lättare att få än det Svenska ?

Icke officiella siffror säger väl att Sverige i form av SOG i Afghanistan/Mali/Irak har samlat ihop ett par hundra poäng.

Icke officiella siffror säger väl att Sverige i form av SOG i Afghanistan/Mali/Irak har samlat ihop ett par hundra poäng.
Med andra ord: Det våra politiker sått, får vanliga svenskar skörda.
Trist är bara förnamnet !

Med andra ord: Det våra politiker sått, får vanliga svenskar skörda.
Trist är bara förnamnet !

Vad är trist med det i just det fallet?
Vad hade du tänkt dig va meningen med att skicka dit den yttersta eliten i försvarsmakten om inte för att ha ihjäl folk?
Det är liksom själva essensen av existensen av hela den verksamheten.

Att vi vart med att dra en del av det lasset ser jag inte som ett dugg negativt.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...