Tråden för stötande skämt

Du vet vad Maggan har för bakgrund va?

Tror nog att hon tillhör den tiondels promille i världen som kan mest om nationalekonomi över huvudtaget. Hennes man likaså.

Sedan är det en HELT annan sak att bedriva politik men efter Ohlin är hon nog mest ekonomiskt meriterad i svensk politisk historia efter 1950.

Ja, jag vet mycket väl vad hon har för utbildning, hon har trots den utbildningen förkastat en teori som har vetenskaplig konsensus.

Den har hon kallat orwelsk förkastat som en högerextrem teori.

Så vill du vara så vänlig och förklara på vilket sätt Maggans ekonomiutbildning gör att du tror mer på hennes pseudoteorier än forskare inom ekonomi?

För övrigt var väl Wibble högre meriterad. Och Anders Borg har väl formelt sett likvärdig utbildning med Maggan men från en skola med lägre status.

Lite som en civilingenjör från Luleå kan ju inte mäta sig mot en från KTH.

Last edited:
Maggan slår mig som någon som fundamentalt har noll koll på (verklighets)ekonomi.

Vad har hon lärt sig rabbla på skolan som en robot? Keynesianism, keynesianism och lite mer keynesianism kanske?

Maggan slår mig som någon som fundamentalt har noll koll på (verklighets)ekonomi.

Vad har hon lärt sig rabbla på skolan som en robot? Keynesianism, keynesianism och lite mer keynesianism kanske?

Ja, det finns ju den sorten som lyckas fullfölja universitetsutbildningar utan att lyckats lära sig använda den verktygslåda universitetet ger dem.

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026