Tråden för stötande skämt

Klarar socialdemokrater av någonting idag utan hjälp av Tidölaget ?​

Består socialdemokratin idag till 100 % av nyanlända bidragstagare ?​

View attachment 521433
Livsmedelsinspektörerna på Malmös miljöförvaltning sprang av en slump på 2 260 burkar Nutella under en kontroll förra sommaren, rapporterar Sydsvenskan. Nötkrämen var inte spårbar och får därför inte säljas i Sverige, men förvaltningen får inte enligt lagen slänga burkarna förrän de tömt innehållet.

Arvid Nordland, avdelningschef på miljöförvaltningen i Malmö, säger till Sydsvenskan att man saknar förutsättningar och lokaler för att tömma burkarna. De känner heller inte till någon aktör som skulle kunna göra det.
:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
MAlmö har väl en jävla massa arbetslösa? Sätt dem att skrapa ur burkar för att de ska få akassan utbetald.

Nu

Det var en chockgranat som hamnade vid figuranten och exploderade av okänd anledning, överfylld övningsgranat(?) men övningsgranater borde ju bara låta lite och avge markeringsrök.
Chockgranater ska väl explodera ?! Men man hade missat läsa på om säkerhetsavståndet ?
Figuranten dog inte av granaten utan av chock/överraskning ?
Figuranten visste inte vad jobbet gick ut på ? Hade inte fått låna öronproppar ?
Trodde jobbet var att tömma Nutellaburkar ?! åt Miljöförvaltningen ?
Trist. RIP.

Verkar snarare vara en distraktionsgranat som smällt. Så Polisen sköt inte fel person. Svårt att tänka mig att man övar med skarp ammunition i vapnen?
Nu var det visserligen 1965 när jag var med om en sådan där övning under värnplikten.
Jag hade 36 skarpa patroner i kpisten i början och befälet som lotsade mig genom banan höll därför ett rejält grepp i mitt bälte mitt på ryggen för att inte riskera bli skjuten.
Jag skjöt korta eldskurar mot alla måltavlor som hoppade upp.
Inga figuranter, bara fi !

Nu

Det var en chockgranat som hamnade vid figuranten och exploderade av okänd anledning, överfylld övningsgranat(?) men övningsgranater borde ju bara låta lite och avge markeringsrök.
Skett en förväxling ? Granaten kom från förrådet med beslagtagna handgranater.

Om ni har sett dessa chockgranater användas så är det inte bara ”puff” liksom.

Utan att veta något mer än som stod i tidningen så kan man nog anta att figuranten helt enkelt befann sig på fel ställe vid fel tillfälle. Det behöver inte vara så att granaten i sig medförde dödsfallet men följderna gjorde det. Kvävning, fall, blödning etc.

Med vänlig hälsning,

Jag stod i ett värn när ett knallskott som kastades bakom oss studsade mot en sten och ner i värnet, det var inte ens speciellt nära, men hade jag hukat mig ner eller kurat i värnet hade jag nog inte mått bra efteråt.

En shockgranat är kraftigare, och nära/i ett slutet utrymme kan jag förstå effekten

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7