Tråden för stötande skämt

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har en tischa med trycket "Walking HR violation". Har dock inte haft den till jobbet än... :rofl
JAg brukade ha ett par egendesignade tishor med texten "Weeks of hard work can save HOURS of planning!" men nuförtiden har det gått grav mötesinfarkt i IT så jag vet inte om det är en så bra idé längre för då blir det genast ett till möte så man går från 6 timmar arbete i veckan och 34 timmar gruppmys till 4 timmar arbete och 36 timmar gruppmys.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har en tischa med trycket "Walking HR violation". Har dock inte haft den till jobbet än... :rofl
Det finns så mycket snöflingor i arbetslivet som förvirrar konstruktiv kritik med personliga påhopp...
:dummer

Sedan tror de att de kan kalla sådant de inte håller med om för "osakligt", trots att det är precis exakt det ämnet som mötet handlar om som diskuteras.
Och vet du vad det bästa är? De jävlarna har RÄTT! -för att de känner sig kränkta, och det trumfar alla former av verkligheten...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det finns så mycket snöflingor i arbetslivet som förvirrar konstruktiv kritik med personliga påhopp...
:dummer

Sedan tror de att de kan kalla sådant de inte håller med om för "osakligt", trots att det är precis exakt det ämnet som mötet handlar om som diskuteras.
Och vet du vad det bästa är? De jävlarna har RÄTT! -för att de känner sig kränkta, och det trumfar alla former av verkligheten...
Japp. Känslan av kränkthet går före allt annat och rubbar fysikaliska lagar och universums fundament. Man får använda det själv och spela med - det blir jävligt effektivt om man vet hur :3freak :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Japp. Känslan av kränkthet går före allt annat och rubbar fysikaliska lagar och universums fundament. Man får använda det själv och spela med - det blir jävligt effektivt om man vet hur :3freak :hihi
Jag har gillat den allmänt grabbiga smärttröskeln på kränkthet som varat hos min nuvarande arbetsgivare sedan jag blev anställd där för 10 år sen, men nu börjar vi bli så stora att vi har en HR-tjej och nu har det börjat dyka upp kvar på att man ska ha en bild på sig själv på sitt användarkonto, och på slack, och att man minsann ska ha en godkänd footer konfigurerad i sin email.
Jag kontrade med att ha en vit fluffig kanin på min email med "/Jonas" som footer och en vit fluffig hund på slack. Och posta saker från den här tråden på slack.
Får jag sparken så får jag men än så länge har det inte dykt upp några arga mail från HR.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag har gillat den allmänt grabbiga smärttröskeln på kränkthet som varat hos min nuvarande arbetsgivare sedan jag blev anställd där för 10 år sen, men nu börjar vi bli så stora att vi har en HR-tjej och nu har det börjat dyka upp kvar på att man ska ha en bild på sig själv på sitt användarkonto, och på slack, och att man minsann ska ha en godkänd footer konfigurerad i sin email.
Jag kontrade med att ha en vit fluffig kanin på min email med "/Jonas" som footer och en vit fluffig hund på slack. Och posta saker från den här tråden på slack.
Får jag sparken så får jag men än så länge har det inte dykt upp några arga mail från HR.

Den känslan när företaget behöver en mer än man behöver lönen…

giphy.gif
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den känslan när företaget behöver en mer än man behöver lönen…

giphy.gif
Japp. Jag får samtal från rekryterare sådär varje eller varannan vecka, och nån varannan månad så tar jag en intervju med nån som verkar intressant för att hålla vanan uppe och se hur marknaden är.
Jag skulle antagligen kunna höja lönen med ~10k om jag bytte arbetsgivare men jag gillar min chef för mycket för att hoppa skepp för så lite pengar, och skattmasen tar så mycket av det att det inte blir mycket extra kvar ändå.

Men egentligen är jag bara en såndär person som inte accepterar auktoritet. Lite av ett familjedrag faktiskt. Jag brukar säga att så länge man levererar tillräckligt så får man göra lite hur man vill.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har gillat den allmänt grabbiga smärttröskeln på kränkthet som varat hos min nuvarande arbetsgivare sedan jag blev anställd där för 10 år sen, men nu börjar vi bli så stora att vi har en HR-tjej och nu har det börjat dyka upp kvar på att man ska ha en bild på sig själv på sitt användarkonto, och på slack, och att man minsann ska ha en godkänd footer konfigurerad i sin email.
Jag kontrade med att ha en vit fluffig kanin på min email med "/Jonas" som footer och en vit fluffig hund på slack. Och posta saker från den här tråden på slack.
Får jag sparken så får jag men än så länge har det inte dykt upp några arga mail från HR.
Känner igen det där med bild... Från min förra arbetsplats. Man skulle ha en riktig bild eller ingen alls (mao grå siluett från Microsoft Exchange typ). Jag redigerade en grå siluett så den hade två ögon och ett brett flin. Det mumlades lite men jag fick behålla den. Innan all den skiten körde jag med en animerad robot från spelet Machinarium.

Man vet att HR jobbar när en hel konferensdag ägnas åt lekar och prat om särbehandling. Jo det är väl bra att folk inte mobbas, men att ha kvar chefer där en är kontrollfreak och kommunist och en annan psykopat som på riktigt kränker folk och folk slutar (jag drog också efter att blivit besvärlig och ifrågasatt saker som var fel).
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top