Tråden för stötande skämt

Som godishandlare får jag numera regelbundet frågan om det är gris. Underförstått alltså gelatin.

Roligt när dom pekar på polkagrisar som alltid är gelatinfria och frågar vad är det?
När man svarar polkagrisar så kommer svaret: Jag äter inte gris.
Därefter stänger dom av hörseln och promenerar iväg...

Som godishandlare får jag numera regelbundet frågan om det är gris. Underförstått alltså gelatin.

Roligt när dom pekar på polkagrisar som alltid är gelatinfria och frågar vad är det?
När man svarar polkagrisar så kommer svaret: Jag äter inte gris.
Därefter stänger dom av hörseln och promenerar iväg...

Du får bygga en "Halal-hörna" dit du ställer allt osäljbart (som givetevis måste vara halal, man ska inte luras).

Då har du en hel kundgrupp som känner sig sedda, och så handlar dom mest i den hörnan.

Win-win

Jag har inte själv satt mig in om det är gris i speciellt mycket godis, eftersom det inte spelar någon roll för mig, men en vegan jag känner hävdar att det är det i ganska mycket av det mjuka godiset.
Han bjöd på typ gott och blandat som var veganskt och det var väl inte något fel på smaken men konsistensen var skum

Du får bygga en "Halal-hörna" dit du ställer allt osäljbart (som givetevis måste vara halal, man ska inte luras).

Då har du en hel kundgrupp som känner sig sedda, och så handlar dom mest i den hörnan.

Win-win

Jag har inte själv satt mig in om det är gris i speciellt mycket godis, eftersom det inte spelar någon roll för mig, men en vegan jag känner hävdar att det är det i ganska mycket av det mjuka godiset.
Han bjöd på typ gott och blandat som var veganskt och det var väl inte något fel på smaken men konsistensen var skum
- That is funny because it´s true :LOL:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...