Tråden för stötande skämt

Ska det här lösas så betyder det som jag ser det att vi går ner till typ 10 timmars vecka eller minskar Sveriges befolkning till ca 2,5 miljoner. Något Riksdagsparti som är intresserade ?
Nä . Vilket som jag ser det tyder på att vi, (o)-mänskligheten, har några 100 år kvar.

Bifogat

• 20220729-Overshootday.png
    20220729-Overshootday.png
    86.7 KB · Visningar: 42
Last edited:
Räkna bort ”uppvärmning vintertid” och ”transport till arbetet i glesbygd” så det det bättre ut för de nordiska länderna.

Ska det här lösas så betyder det som jag ser det att vi går ner till typ 10 timmars vecka eller minskar Sveriges befolkning till ca 2,5 miljoner. Något Riksdagsparti som är intresserade ?
Nä . Vilket som jag ser det tyder på att vi, (o)-mänskligheten, har några 100 år kvar.
Det är ju det, allt annat är käbbel, ett dera måste vi ner till ~en miljard människor globalt, eller också så går man på spacex linjen och funderar på fler planeter.

Att fundera på euro 6 istf euro 4 i dieselbilen gör skit samma. Lalla runt i en Polestar lär inte göra så mycket heller.

Det är ju det, allt annat är käbbel, ett dera måste vi ner till ~en miljard människor globalt, eller också så går man på spacex linjen och funderar på fler planeter.

Att fundera på euro 6 istf euro 4 i dieselbilen gör skit samma. Lalla runt i en Polestar lär inte göra så mycket heller.
Det tror jag är way off. Ner till en miljard kommer inte vara det som räddar klimatet. Teknisk utveckling och måttlig befolkningsökning kommer räcka gott.

Det tror jag är way off. Ner till en miljard kommer inte vara det som räddar klimatet. Teknisk utveckling och måttlig befolkningsökning kommer räcka gott.
Med rätt teknologi, visst, vi kan klara energi och föda åt mer än en miljard. En miljard är mer vad vi kan hålla en god levnadsstandard som vi ser den idag, utan ny "mirakelteknologi". Och fortsätta leva som vi gör nu och ändå vara hållbara i långa loppet.

Oberoende teknologi så kommer ju inte en evig ökning att vara hållbar, till slut så trillar vi ju av kanten om inte annat. Då är vi där att teknologin behöver ge oss mer utrymme.

Det där med evigt ökande ekonomi är problematiskt.

Jag tror tvärt om att teknologi bör användas till att minska behovet av en ökande befolkning för att försörja den åldrande.

Jag pratar heller inte om att skjuta bort 7/8 av befolkningen, utan det är ett längre projekt. Snarare att om man redan har två barn i familjen så kanske man borde börja snegla på det där Durexpaketet ovanför dajmen på ika.

Kanske dags att återvända till stötande skämt, även om någon säkert tar illa upp av mina åsikter?

Räkna bort ”uppvärmning vintertid” och ”transport till arbetet i glesbygd” så det det bättre ut för de nordiska länderna.
Likadant om man inte räknar med ett företagets medarbetarnas utsläpp.
Visserligen behövs medarbetarna för det ska bli någon verksamhet alls.
Men ska medarbetarnas utsläpp orsakade av att dom använder sin lön och det allmänna använder medarbetarnas skatt och företagets arbetsgivaravgifter och tack vare det orsakar utsläpp verkligen räknas till företagets utsläpp ?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!