Tråd om CBR600RR 05

Swedie skrev:
Grymt, men för avancerat mönster tyvärr... blir plant o rakt igenom svart till orange till vitt.

Hondavingen sätter du dit som en dekal! Är lätt att lacka det andra!

Jag skulle nog satt en stor Sporthojslogga snett över hojen istället för Hondavingen.

Bastardius! Honda borde plocka hem fler hojar snabbare! De är slut o jag kanske inte får min förrän i mitten av April!!!! Argh!

Om nån här har en CBR600RR '05 till övers eller har flera 05or och kan avvara en till mig och ta över min som kommer i April vore det hyvens. Jag måste börja komma igång att preparera hojen inför tävling!

Last edited:
Swedie skrev:
Bastardius! Honda borde plocka hem fler hojar snabbare! De är slut o jag kanske får min förrän i mitten av April!!!! Argh!

Om nån här har en CBR600RR '05 till övers eller har flera 05or och kan avvara en till mig och ta över min som kommer i April vore det hyvens. Jag måste börja komma igång att prepparera hojen inför tävling!

Dagens I-landsproblem. :tungan

Så här så klart...
CBR600RR.jpg

eller så här...

Bifogat

• cbr600rr05PIMP.jpg
    cbr600rr05PIMP.jpg
    40.5 KB · Visningar: 122
artiklar - info

Superbikeplanets test artikel:
http://www.superbikeplanet.com/2004/Nov/041123i.htm

Senaste nr av MotorCyclist har oxå en intressant artikel om lillbladen:)

Där skriver de bl.a:
Lättare blås samt bakram för att sänka vikten högt upp i chassit för att förbättra "flickabiliteten" (=lättare att ändra kurs, att kasta den från sida till sida). Tunnare gods i ramen (- 2 kg), lättare bakdämpare samt annan infästning för den. Ny utformning på kanalerna för insug/avgas. Dubbla injektorer, en i toppen på airboxen samt den andra vid insuget=Mer bränsle på samma tidsrymd. Fulltankad vägde den ca: 195 kg = 5 kg lättare än 04:an.
Bra driv redan vid 8000 varv, som byggs upp jämt o fint upptill 14000, utan några märkbara berg o dalbanor. Individuella tändnigsmaps för varje växel.
Styrningen är neutral men samtidigt snabb o stabil! Chefsingenjören för cbr600_05 Akaoka-san sade att den nya 600:an ej behövde någon styrdämpare såsom ex. CBR-1000RR. De nya CBR1000-spec oken som sitter på 600:an är grymma, det räcker med 2 fingrar för att sakta ner ekipaget från över 200+ blås till 50-60 knyck:) utan någon som helst antydan till fading (=dålig bromsverkan p.g.a överhettad bromsvätska)

Denna cbr:en kommer att bli oslagbar på banorna i år, räkna med det!!
Redan 03:an var ett vinnande koncept, denna har ytterligare förbättrats & förfinats med radialbromsar, bättre motor (än mer trimvillig motor), bättre chassi. 05:an sägs vara lika snabbstyrd som en R6 fast stabil som en gixxer!
=IT WILL OWN THE RACETRACK!!:)

Kan detta vara den ultimata 600:an månne??? :tummenupp

Last edited:
jo känner att mitt köpval var bra. Men tack Maxximus för artikeln. Alltid kul o läsa bekräftelser om en mycket bra hoj.

Sport Rider har dynotestat den mot -04. Då kan man jämföra det mot alla andra -04:or också.

Bifogat

• cbr05.gif
    cbr05.gif
    44.5 KB · Visningar: 101
  • 600_04.gif
    600_04.gif
    47.2 KB · Visningar: 160
Last edited:
Ninjaboy skrev:
Sport Rider har dynotestat den mot -04. Då kan man jämföra det mot alla andra -04:or också.
Jämnför bilderna. Kurvorna är inte så värst lika. T.ex för CBR'en då som tråden handlar om dippar kraften vid 7-8k sen på andra jämnförelsen vid 9-10k varv.

Tur den där 636cc kawan inte tillåts i min klass :hihi

"Kan detta vara den ultimata 600:an månne??? "

vi får se om den har kommit ikapp gixxern på standard klassen.

ska din tjej köra rockie 600? sweide.
i så fall får vi se om hon hänger ned :) .

hermes skrev:
"Kan detta vara den ultimata 600:an månne??? "

vi får se om den har kommit ikapp gixxern på standard klassen.

ska din tjej köra rockie 600? sweide.
i så fall får vi se om hon hänger ned :) .
Japp, ska köra om dig fett... :hihi Nä, ska nog ta körkortet först.

Swedie skrev:
Jämnför bilderna. Kurvorna är inte så värst lika. T.ex för CBR'en då som tråden handlar om dippar kraften vid 7-8k sen på andra jämnförelsen vid 9-10k varv.

Tur den där 636cc kawan inte tillåts i min klass :hihi
Vad menar du? Den grå kurvan på -04 mot -05 är ju precis lika som den röda på alla -04:orna. Jag tror inte de testade om -04:an utan la den gamla kurvan ihop med 05:an. Den nya -05:an verkar ha en dipp vid 8k jämfört med -04:a som hade sin vid 9k men i övrigt ligger den ju stadigt över.

Last edited:
Min 03´a hade 108hk på bakhjulet (orginal), bänkades av MC-Varuhuset i veckan, får se vart det landar med pc3 och helsystem nästa vecka.

/N

Ninjaboy skrev:
Vad menar du? Den grå kurvan på -04 mot -05 är ju precis lika som den röda på alla -04:orna. Jag tror inte de testade om -04:an utan la den gamla kurvan ihop med 05:an. Den nya -05:an verkar ha en dipp vid 8k jämfört med -04:a som hade sin vid 9k men i övrigt ligger den ju stadigt över.

:död Dags att äta frukost kanske.

Här är nåt o jämföra med.
bänkningen av min 03´a.

Före och efter.

/N

Bifogat

• mapp liten.jpg
    mapp liten.jpg
    91.8 KB · Visningar: 138
Det skall nog vara så, bara att den är lite mer detaljerad än de andra bänkningarna som postats här.
Efter pc3 o system är ju vissa dippar borta och båda kurvorna generellt högre.

Dock hade jag väl iof förväntat mig ännu lite mer & jämnare.

Edit: titta tex på R6´an på sportrider grafen, lite bergodalbana oxo.

/N

Swedie skrev:
Sicken bergodalbana det där var! Ruttet system eller ska det vara sådär?

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back