Träningshelg i Rättvik 7-9 maj

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hallå!

Har bokat upp banan i Rättvik för en sista formslipning för alla innan säsongen drar igång.

Uppkägget kommer vara fri träning. Men givetvis kommer det finnas möjlighet att få grundläggande tips i körteknik och chassi inställningar osv. för den som känner behov av det.
Banan kommer att ändras så mkt den tillåter under helgen och vi kommer att variera mellan att köra höger och vänstervarv. Allt för att variera träningen så gott det går.

Träningen kommer vara uppdelad i antal grupper efter behov, så ingen ska känna sig osäker eller liknade för att ge sig ut på banan.

Möjlighet att gå licenskurs kommer att finnas under lördagen. Kursen kostar inget extra och är helt gratis för alla mellan 12-16 år.

Avgift: 400:- / dag
Lunch ingår i avgiften!

Lite bilder och info om banan finner du här: http://www.rattvikracing.se
Stugor/camping: http://www.siljansbadet.se/

Anmälan och frågor sker genom att skicka mail till chris@barrett-racing.com

Ange namn, vilken/vilka dagar du vill vara med, önskad grupp (ungdom 12-16 år, senior eller elit) samt om du vill gå licenskurs.

Anmälningsbekräftelse skickas ut efter anmälan.

Väl mött!

Christofer Barrett

Spännande. Bara asfalt va?

Bästa banan i Sverige!

Tror största oxå, är det så att störst och bäst går hand i hand? :confused:

Bästa banan i Sverige!

Liten & energisk men med bra teknik är ju ett också ett säkert kort! :krama

Bästa banan i Sverige!

JAAA det är den roligaste banan jag körigt på fast det bara var asfalt:D och marcus 56 var jävligt snabb den dan :yoparty kan nog inte komma den helgen . för det är moppe race den dan ett måste för en gubbe ..faan STOFFY börja kör med oss igen .MVHARRY

Så sjukt kul bana. Vet när jag körde gokart på den att jag tänkte just att det hade vart nice o få bränna båge på den. Känns för långt för tillfället att åka från Göteborg bara...

Kanske inte just i Rättvik, men inte uteslutet. Dock lär det bli fler läger på andra orter i Sverige under säsongen.

Kom igen nu pojkar o flickor! :banana

Maila in anmälan med vilka dagar ni vill vara med så snart som möjligt. Jag behöver det för lunchbeställningar osv.

Liten & energisk men med bra teknik är ju ett också ett säkert kort! :krama

Ja det är vad tjejerna brkar säga till mig med ;)

JAAA det är den roligaste banan jag körigt på fast det bara var asfalt:D och marcus 56 var jävligt snabb den dan :yoparty kan nog inte komma den helgen . för det är moppe race den dan ett måste för en gubbe ..faan STOFFY börja kör med oss igen .MVHARRY

Hade man bara pengar skulle jag köra allt på två hul. Måste ju testa det här med RR. riktigt kul ju!

Du Harry. Jag marknadsför dina däckkrängare i Depån. Kanske skulle vi börja ta upp lite beställningar????

Flera som har lånat är mäkta imponerade :tummenupp Du är ju fixarkungen!

Last edited:
STORT TACK till alla som deltog och hade bett vädergudarna om klarblå himmel och solsken, det funkade!!! :Bugar:banana:tummenupp

Tack för en kanonhelg. :yoparty
Bra arrangerat och ett extra tack för att vi slapp regndäck och fick massa sol istället :-)
// Thomas

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...