Träningsförslag!

Min motivation e det inge problem med. Styr min egen träning idag. O det är därför jag vill träna själv oberoende av nån annan som kommer me ursäkter.

dock samma sak här du behöver en partner vilket förvisso är en bra grej ibland, så man kommer iväg de dagarna det känns lite motigt.

Jag gör de oxå. Men vill inte ha de som basträning.

Vill man inte springa, styrketräna eller gymma så blir utbudet lite dåligt. Det är ju typiska ensamsporter. Kajak, men med trasig axel är det lite dåligt.

Redan gjort:död

Luxerande axlar går ju annars operera

Ne jag brukar leka hästen:tummenupp :tuttar

Han skrev tidigare att han nyss hade opererat den.

Tips: Jag tycker helt klart du ska börja rida... ;)
Bra träning för hela kroppen, och det stärker ryggen. :crash

Last edited:
ENDURO!!!!

Ger en bra träning, dessutom är det kul till skillnad från 99%av alla andra sätt att motionera sej på.

De e väl bra börja styrke träna och köra rehab. sen e de bara på med hanskarna igen och köra hårt. Har en träningskompis som har haft liknande problem och opererat sig. Han tävla i mma nu :D

Testa att inte leka hästen en gång, utan verkligen ge dig upp på en häst. Det är träning! Skulle du nu inte våga detta röstar jag också för en enduro. Men axeln riskerar en hel del stryk där. Jag kör inte enduro just nu enbart pga min kassa axel.

Min motivation e det inge problem med. Styr min egen träning idag. O det är därför jag vill träna själv oberoende av nån annan som kommer me ursäkter.

Jag gör de oxå. Men vill inte ha de som basträning.

Redan gjort:död

Trist.. Antar att du gått hos sjukgymnast och stærkt rotatorcuffarna också?

Testa att inte leka hästen en gång, utan verkligen ge dig upp på en häst. Det är träning! Skulle du nu inte våga detta röstar jag också för en enduro. Men axeln riskerar en hel del stryk där. Jag kör inte enduro just nu enbart pga min kassa axel.

De gånger jag har tvingats upp på en hästkrake har det gått lungt till. Oftast så har ingen kunnat avgöra vem som var mest vettskrämd, jag eller hästen.

Galopp är visserligen mjukt och mysigt, men då går det ju så förbannat fort :gnissla

Islandshästar funkar visserligen bra för oss höjdrädda tjockisar. Men det känns lite... töntigt.

Tennis kan man träna själv med en tennistrainer. :gnissla
Jag skulle vilja föreslå simning. Bra träning för hela kroppen och skonsamt oxå.

Helt otrloligt! Vi lever på 2K talet o det finns typ 10 olika träningsformer o välja på.
De mesta verkar tvärkasst. Simning, hur kul e det o simma fram o tillbaka som en idiot i 1h? O hur kul e det o gå runt små fett på vintern i ett badhus o skämma ut sig...

Nej det får nå bli o gå me i någon spinninggrupp o cykla längst bak i rummet. Då borde man ju iaf ha några moröter framför sig som motiverar en. Och där går det ju att anpassa träningen efter sig själv. Nån i sthlm som vet nå bra ställe?

Nån i sthlm som vet nå bra ställe?[/QUOTE]

Har du provat på Easyline? Det är konditions och styrketräning i ett, det kanske vore något. Mina 5 cent.

hade jag haft tid med sport hade jag tagit ett fallskärmscert och sen provat på allt man kan göra med det! basejumping och wingsuite är nåt som står högt upp på listan man måste göra innan man dör!

Typ bodypump o sånt?
Isf gjorde jag det i gymnasiet. Det kommer jag ihåg var jätte kul. Det kanske man borde prova. Och det kan man ju kombinera me spinning o löpträning:tummenupp För jag vill ha en gruppträning som man styr själv.
Nån som verkligen skricker va man ska göra.

Nån i sthlm som vet nå bra ställe?

Har du provat på Easyline? Det är konditions och styrketräning i ett, det kanske vore något. Mina 5 cent.[/QUOTE]

Haru provat spinning?
Bodypump kan ja också rekommendera, du kan ju sjäv bestämma nivå på vikter/intensitet och det är lite roligare än att styrketräna själv.

Japp, vi körde en hel del sånt på våra fyspass. Så det har jag lite koll på. Gillade det. När man får ta ut sig helt. Träning för mig är när man kan vrida ur tröjan me svett :tummenupp

Haru provat spinning?
Bodypump kan ja också rekommendera, du kan ju sjäv bestämma nivå på vikter/intensitet och det är lite roligare än att styrketräna själv.

Tennis kan man träna själv med en tennistrainer. :gnissla
Jag skulle vilja föreslå simning. Bra träning för hela kroppen och skonsamt oxå.

Simning provade jag idag, axeln ploppade ur redan på längd 5.
Nu vet jag inte om hans axel hoppar ur på samma vis och håll som min, men det funkade inte alls för mig. :(

Simning provade jag idag, axeln ploppade ur redan på längd 5.
Nu vet jag inte om hans axel hoppar ur på samma vis och håll som min, men det funkade inte alls för mig. :(

Mjo, just axlar är något man använder duktigt när man simmar.

Det är ju bara titta på någon tävlingssimmare. De brukar vara rätt grov över axlarna.

Haru provat spinning?

Bekymret med bodypump är ju att det är pinsamt att hoppa över övningar och axlarna har två veckors återhämtningstid.

Bekymret med bodypump är ju att det är pinsamt att hoppa över övningar och axlarna har två veckors återhämtningstid.

Inte alls, man man köra lite biceps (eller nåt annnat exempelvis)med sina hantlarnär de andra gör just axelövningar, inte pinsamt ett dugg.

Man är i en hel sal fylld med kanske 30-40 pers och musik, ingen bryr sig om du gör den där axelövningen med/utan stång eller om du kör lite med hantlarna under tiden om du har för ont.
Om man har en specifik skada får man va lite flexibel och göra det som går. :)

hade jag haft tid med sport hade jag tagit ett fallskärmscert och sen provat på allt man kan göra med det! basejumping och wingsuite är nåt som står högt upp på listan man måste göra innan man dör!

Så dålig tid kan du väl inte ha? Borlänge har fallskärmsklubb. På en helg är du klar med kursen. Sen kan du hoppa 25ggr när du känner för det för att få certifikat :tummenupp

Min axel hoppar inte av övningar. Det är när jag slår me full kraft utan att träffa nått motstånd lr om jag träffar en säck. Så av lite bodypump hoppar den inte. Jag behöver axelövningar. OCh jag skäms inte över mycket. E nån annan starkare än mig så fine:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT