Thoraby skrev:
2379581 träna tungt, ät massor o ofta, sov mkt(helst typ 8 timmar i sträck)
Desto tidigare på sin dagscykel man styrketränar desto mer käk kan man häva i sig periodvis efteråt, så det torde ju uppmuntra till mer muskeltillväxt än om man tex tränar direkt innan man går o lägger sig, då får musklerna vara utan viktiga proteiner och näringsämnen som de behöver för att växa ändå tills morgonen.
Edut: svarade unte pu frugan
Förutom att, som jag har förstått, så återhämtar sig musklerna på natten. Varför skulle man annars sova om det inte vore för återhämtning?
Tryck i dig en massa protein morgon, middag och kväll så det alltid finns i lager för kroppen att hämta.
Tidigare gick jag efter vad de flesta säger, "ät så inåt helvete med mat".
Funkar alldeles utmärkt om man vill öka muskulaturen, men det har den baksidan(på de flesta) att även göra en fet.
Och för mig har det baksidan att jag får en jävligt stor baksida, alltså arslet. Av nån anledning så tycker min kropp att det är nödvändigt lägga fett där istället för att sprida det jämnt över hela kroppen.
Vad jag har testat och kommit fram till är att tre vanliga mål mat om dagen plus anpassade tillskott fungerar.
För mig då alltså.
Som jag skrev i en annan tråd får jag varje dag i mig, utöver maten:
80 gr protein
3 gr omega-3
5 gr kreatin
5 gram L-glutamin
1 kapsel multivitamin
Efter en testperiod med viktökning, fettreducering, bredare axlar och tajtare tröjor tycker jag det verkar vettigt att säga att det fungerar bra. Och nej, vatten är det inte som ligger bakom viktökningen, kreatin använde jag redan innan och var aktiv nog att hålla musklerna från att "släppa" vattnet de håller när man använder dom hårt.
Observera att listan inte innehåller en massa mirakelprodukter. Rent och skärt tillskott. Man kan antagligen uppnå liknande resultat med rätt mat, massor av kött etc, etc. Men vem orkar stå och laga mat när man kan skjölja ner några kapslar med en faktiskt välsmakande proteinshake?
Det kostar en del utöver gymkortet i sig, går väl åt kanske en 600 spänn i månaden. Men som uttrycket säger: "Smakar det, så kostar det"
www.gymgrossisten.com