träning på Moto GP banor

Inbetalt och fixat!! daniel från halmstad har mitt kvitto i sin mail så han vidarbefordar detta till dig sen.

Tack för all hjälp så länge. Ses i Italy.

nu börjar betalningarna droppa in, det blev hittills 5 säkra
mvh
gabor
Vi är 16 inbetalda till Misano varav 6 svenskar, resten mina ungerska kompisar
Till Mugello är vi bara 8 personer varav helften svenskar
Har hittat hotell för kanonpris, snart skickar jag ut detaljerna till dem anmälda
Men först ska jag imorgon köra hela dagen på Hungaroring med Jura Racing, samt en race kl 14.10
gabor

Spanien

Hallå där :)

Om det finns tid och lust så får du mer än gärna höra av dig om det skulle finnas plats över, jag själv med en god vänn har hus och motorcyklarna i valencia från och med 28 okt då vi med en tysk arrangör på cartagena banan.

Vi kör båda gsxr1000 licens.

Mvh Andreas Lindelöf
:yoparty

Hallå där :)

Om det finns tid och lust så får du mer än gärna höra av dig om det skulle finnas plats över, jag själv med en god vänn har hus och motorcyklarna i valencia från och med 28 okt då vi med en tysk arrangör på cartagena banan.

Vi kör båda gsxr1000 licens.

Mvh Andreas Lindelöf
:yoparty

Valencia ligger ganska långt ifr Mugello, ännu mer Misano
Men jag har nuligen pratat med båda arrangören och det fanns platser kvar hos båda
till Misano är vi redan 16 personer (6 svenskar 10 ungrare)
Mugello ör vi 8 personer inbetalda redan
mvh gabor

Nu startar italienska turnén, det blev totalt 19 killar som jag har med mig till italien, varav 6 svenskar.
förmånliga hotell är bokade båda i Mugello och Misano
Tyvärr ser det inte bra ut med väderprognosen för Mugello.
Här är killarna som följer med
Daniel R.
Rikard L.
FastFreddie
Mikael S.
Claes G.
Lars L.
Om jag har tillgång till internet där näre så skulle jag kunna skriva rapporter nerifrån om ni vill läsa sånt???

Nu startar italienska turnén, det blev totalt 19 killar som jag har med mig till italien, varav 6 svenskar.
förmånliga hotell är bokade båda i Mugello och Misano
Tyvärr ser det inte bra ut med väderprognosen för Mugello.
Här är killarna som följer med
Daniel R.
Rikard L.
FastFreddie
Mikael S.
Claes G.
Lars L.
Om jag har tillgång till internet där näre så skulle jag kunna skriva rapporter nerifrån om ni vill läsa sånt???
Jag & FasterFreddie kommer att ha dator och grejsing med oss, videokameror och annat bjäfs lär det väl bli som vanligt.

Bara några dagar kvar nu :yoparty

Hoppas ni fár bra vader. Sitter nu i Jerez och vantar pa morgondagens aventyr pa Circuito de Jerez med California SuperBike School. Vi far 20-25 grader med sol pa mandag och tisdag.. :yoparty

Första 2 dgr i Mugello
Första dagen i Mugello var ganska regnigt, bĺde Rikard o Daniel hade regndäck med sig, sĺ dem körde flitigt även i blöt. Jag avvaktade, det berodde inte pĺ det att jag inte hade regndäck, men mera pĺ det att jag har kört här innan, sĺ jag vat nog inte lika ivrigt som dem. Men 11 tiden var det nästan torrt, dĺ ĺkte jag ut pĺ slick, men jag klarade bara 2:27 medan Daniel har klarat 2:16. Sen började det regna igen, jag var förvĺnad att det var sĺ mĺnga förare som var ute pĺ banan ändĺ. Tydligen var dem fleste väl försedda med regndäck. Tyska arrangören hade egen däckhandlare med sig, men deras regndäck tog redan slut första dagen. Toscana är tydlegen en riskabelt omrĺde i slutet av oktober. Men värme saknas det inte som tur är.
Vi har en typisk italiensk adelshus som bostad, varje kväll äter vi ute pĺ nĺn restaurang i Scarperia som är staden 3 km fr banan. Stämningen trots vädret är fantastisk och det beror nog pĺ banan. Banans linjeföring och tärrängen är hissnande. Det är alldeles säkert att denna banan är en av världens bästa bana. Fast nästa vecka ska en bana invigas i Portugal som värkar vara ännu mer spektakulär (sista loppet i SBK VM).
Andra dagen började ocksĺ i blött, sĺ jag avvaktede igen, Daniel o Rikard började fĺ slut pĺ sina regndäck, sĺ det var dags för lite sol. Idag var det qualifiation före lunch. Vi hade tur, vĺr qualifikation session var 12.15, sĺ det hann torka upp. Rikard gjorde 2:21, Daniel 2:13, jag 2:23.
Efter lunchen var det riktigt vacker väder och 2,5 timmar fri körning. Tyvärr har det visat sig att vi har längtat för mycket efter det torra greppet, vi var för ivriga, Daniel fick smaka pĺ avĺkningszonen ocksĺ med sin vackra 1098. Jävla tur hade han ocksĺ, enda skadan var plexiglaset samt hans Arlen Ness overall revs sönder. Sĺ han kunde fortsätta. Men tydligen har han tappat lusten lite med vurpan för han startade inte pĺ eftermiddagens 14 varv race som han kvalificerat sig till. Jag har inte kvalat in i det rece men frĺgade arrangören om jag fick ställa upp längst bak som reserv. Det fick jag, sĺ jag startade utan nĺgra större förhoppningar, mest förvĺnad blev jag när jag efterĺt fick reda pĺ att jag kom pĺ 20. Plats. Men jag gjorde inga bra tider, jag hade mycket begagnade slicks pĺ. Jag satsar hellre pĺ morrondagen, där jag har 2 race till att klara av. P.g av min ĺlder har jag rätt att starta pĺ Old Mans Race, samt har jag en 1000 race att se fram emot. Sedan drar vi vidare imorgon till Misano där vi har utterliggare 3 bandagar framför oss. Dit kommer 4 svenskar till som jag har bokat, hoppas vi har bättre tur med vädret där.
Här i Mugello är boxhyran enorm dyr, men boxen är ocksĺ väldigt stora. iSista minuten fick jag reda pĺ att det gĺr att hyra halv box ocksĺ, sĺ vi hyrde en halv box, jag har 6 ungerska kompisar här fr Budapest, vi tog in 3 tyskar och en Norman, sĺ vi fĺr plats alla 12 i en halv box!!!!!! Nu anser vi förstĺs inte att boxen är dyr, när man delar det pĺ 12 dĺ känns det inte dyrt alls, dessutom är det trevlig i ett sĺdant växlande väder att ha en box. Arrangören bjuder pĺ kaffe hela dagen och efter kl 17.00 är det gratis öl obegränsad till alla. Denna tjänsten utnyttjar vi ocksĺ flitigt pĺ kvällarna.
Vĺran norska vän har ocksĺ gjort geodetiska forskningar igĺr, men vĺran ungerska montör lyckades lappa ihop hans hoj, sĺ han kunde fortsätta köra idag.

Tredje dagen Mugello
Vi var säkra på att denna dagen skulle vara torrt, men dagen började som vanligt, det regnade.... Men idag var det en viktig dag!!! Massor av race skulle klaras av. Började redan halv 11, där bara Normannen Ole och jag var kvalificerad, vis startade i svag regn, men efter 2 varv brakade det ner rejält. En vurpade så illa att han blev liggande på banan. Restart! Men för att hålla tidsplanen körde man restarten med nästa tävling så det blev dubbelt så många åkare. För att korta ner historien, Ole blev 3:a och fick stå på prispall med en pokal, jag blev 5:a.
Sen kom 600 race, där Rikard kom på 12:e plats, hela tävlingen gick i blöt. Sen kom 1000 racet där Daniel var kvalificierat, men hade ingen lust att ställa upp, han hade inte mycket kvar på sin regndäck. Sista racet var Old Mans Cup, där Ole och jag var igen igång. Det började torka upp på vissa ställen, men mestadels var det blöt. Ole kämpade upp sig på tredje plats när han åkte av banan p.g. av nån oljefläck. Denna gången slåg han sig inte. Jag njöt riktigt av denna race, jag körde om en efter en, och kom in på fjärde plats, så jag har nu en vacker pokal.
Eftermiddag 3 timmars fri körning och äntligen torr bana. Alla gav järnet. Ingen vurpade eftermiddagen, Daniel haltar, men 1098:an är alla fall i ordning. Jag lyckades putsa min personal best med 2:14.
4 tiden slutade vi köra, började duggregna igen, vi packade ihop, tog ut hojjarna till den berömda ingången och gjorde en gruppbild.
Sedan gick det av till Misano, dit vi kom rätt så sent, åt gemensam middag, sen åkte vi ut till banan för att lasta in i boxarna. Nu kom det ännu mer åkare från både Sverige och kompisar fr Ungern, så vi är nu 21 hojar ihop i tre boxar. Och det är torr ikväll!!!!!!!!

Första dagen i Misano.
Trots att ni inte visar nåt intresse för mina rapporter fortsätter jag berätta. (kanske deltagarna har nån glädje av det efter hemkomst)
En världskänd bana, Moto Gp seriens snabbaste högersväng, samt även den långsammaste högersväng finns här. Men som är ännu viktigare för oss, att vädret är äntligen torrt. En hel dag utan en droppe regn!!!
Dagen började med 2 o halv timmar fri körning. Dem är mycket stränga med ljudet här, ganska många åkare släpptes inte upp på banan p.g. av tuning avgasrör. Jag lyckades få tag på 10 st DB killer som vi behövde bara i vår box.
Sedan var det gruppindelat körning, eftermiddag fri körning för alla igen och till slut kvalifikationsträning för morrondagens tävlingar. Jag lyckades inte förbättra min pesonlig rekord, men kom alla fall 1 sekund ifrån den, dem andra har ju förstås inte nån erfarenhet här så det går sakta framåt. Rikard haft problem med däckbilden, Daniel känner sig ganska trött, dem nytillkomna svenskarna är mera i min mogna ålder, Claes och Grahne, dem njuter också av banan, utan att riskera nåt. Så kom det en tuff tjej också ner hit som inte kör själv, hon heter Ina. Hon ville åka som passagerare, först trodde jag hon skojade, men dem har övertygat mig att det är fullt normal i Sverige att dem kan köra bägge på en hoj på svenska bandagar. Jag har lovat att försöka få arrangören att släppa upp dem ihop för några varv.
Svenska varvtider idag Daniel med 1098:an 1:56, Rikard 2:03, Claes o Grahne ca 2:05, Ole 1:55(Normannen), FastFreddie är inte med i våran box, därför vet jag inte hans tider, jag har 1:55. Våran snabaste ungrare har redan 1:51.
Italienarna kör 1:44 tider redan. Vi har en ungersk race montör med oss som hjälper till med det mesta och byter våra däck, bormsbelägg, bromsolja m.m.

Jag fick inte ledigt från jobbet, annars skulle jag ha åkt ner me gammelgubbarna Lars och Grahne å gasat. Nu sitter man hemma i skitvädret istället. Men jag e inte bitter:mad: Fortsätt plåga mej med mer rapportering:tummenupp

Inatt började det regna och den slutade inte förrän 10 på förmiddag, banan var blött nästan till 12. Normannen Ole älskar nog blöt underlag, för han var flitigast ute på förmiddagen. Till slut fick han en higsider i dette blöta underlaget, där han slog sig. 12.00 började 600 racet. 5 minuter innan racet började dök Grane upp i boxen, det var inte lätt att övertyga honom om att han hinner klä om. Men det gjorde det. Racet gick på nästan heltorr bana, alla åkte slicks. Freddie kom på 8:e plats, Grane kom på 10. plats som dem bägge fick en pokal för. Men dem visste varken sin placering eller att man får pokal även för en 8. och en 10. plats, så dem missade pokalen nästan. Men som tur var, var jag på plats på prisutdelning, så jag tåg emot deras pokaler.
1000 racet gick helt torrt, ändå fick jag en halv higsider i första varvet p.g.av nån liten vattenfläck. Daniel startade fr. 46. plats, jag 2 platser före. Efteråt fick jag reda på att han hade kameran påslaget o han var så gott som under hela racet efter mig, (tyvärr inte vid målgången) så har jag fått hela racet på video.
8 varvs tävlingen startar med flygande start. I sjunde varvet hade jag chans till en omkörning men jag vågade ändå inte, då passade Daniel på att köra om mig. Han slutade på 26: plats o jag på 27:e.
Eftermiddag var det 2 timmars fri träning
Vi har tävlingar även imorgon och mycket fri körning

Härlig läsning. :tummenupp
Hoppas vi får se lite grymma bilder och racefilmen.
Nu blev man ju sjukt sugen på att köra bana.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing