Träning i samband med tävling?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
UA, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tja!

I samband med tävlingar, brukar det vara mer träning än bara kval? Det pratades ju om det i tråden om premiärhelgen på Anderstorp (som jag inte hittar längre :va), men när jag letar på tex www.roadracing.se så kan jag inte hitta något :( Jag kan förstå att det inte ingår i ordinarie startavgift, men att få "köpa till" en dags träning, existerar det?
 
På anderstorp blir det friträning kvällen innan race. Mest troligt kommer den att ingå i startavgiften.
 
Det brukar vara en eller två friträningar förutom kval. Detta ingår då i tävlingsavgiften.

Sedan är det inte ovanligt att antingen banuthyraren eller arrangören arrangerar en bandag dagen före, öppen för alla och det kostar extra.
 
Det brukar vara en eller två friträningar förutom kval. Detta ingår då i tävlingsavgiften.

Sedan är det inte ovanligt att antingen banuthyraren eller arrangören arrangerar en bandag dagen före, öppen för alla och det kostar extra.
Fast hur får man reda på sånt? :va Är det sånt som man "vet" eller får reda på via kontakters kontakter? :confused: Jag sitter och försöker planera in lite hur jag ska vara ledig i samband med tävlingarna i sommar, och då kan det vara bra att veta sånt där :rolleyes:
 
Fast hur får man reda på sånt? :va Är det sånt som man "vet" eller får reda på via kontakters kontakter? :confused: Jag sitter och försöker planera in lite hur jag ska vara ledig i samband med tävlingarna i sommar, och då kan det vara bra att veta sånt där :rolleyes:

Enligt SO:s hemsida så kommer det att vara "paypractice" (gissningsvis fredagsträning mot pristillägg) på samtliga tävlingar. Övriga tävlingar har väl inte släppt så mkt info än..
 
Eller så får man kvällsträningen gratis, hur tänkte du där? ;)

"There is no such thing as a free lunch"

Ingenting är gratis, någon ska betala för allt. Om jag inte vill/kan köra fredagsträning så vill jag inte betala för den heller.
 
Fast hur får man reda på sånt? :va Är det sånt som man "vet" eller får reda på via kontakters kontakter? :confused: Jag sitter och försöker planera in lite hur jag ska vara ledig i samband med tävlingarna i sommar, och då kan det vara bra att veta sånt där :rolleyes:

Kollar tävlingsinbjudningar. Smarta arrangörer skriver givetvis in i dessa att tilläggsträning erbjuds för att få så många som helst att nappa på det.

Kollar banägarens hemsida om det står vilka som bokat banan dagen innan. Kontaktar dessa, eller frågar banägaren direkt.
 
Fast hur får man reda på sånt? :va Är det sånt som man "vet" eller får reda på via kontakters kontakter? :confused: Jag sitter och försöker planera in lite hur jag ska vara ledig i samband med tävlingarna i sommar, och då kan det vara bra att veta sånt där :rolleyes:

Det kommer du att veta i september. Långsiktig planering existerar tyvärr inte inom svensk roadracing. ;)
 
Det kommer du att veta i september. Långsiktig planering existerar tyvärr inte inom svensk roadracing. ;)

Exakt. Det är ett helvete försöka sig på RR om man är en helt vanlig heltidsarbetande Nisse med en helt vanligt heltidsjobb som kommer från en helt vanlig familj. Helst ska man vara egenföretagare, så att man själv kan styra över sina arbetstider och ta semester imorgon för att det helt plötsligt dök upp ett bra träningstillfälle. Man ska vara son till en fd RR-förare som har erfarenhet och kontakter, som kan visa och lära en allt som inte går att läsa sig till, som har en fullutrustad verkstad i garaget, som visar hur man skruvar och kör. Man ska ha en brorsa som jobbar i en mekanisk verkstad så att man får alla de där små svindyra specialgrejerna tillverkade och lagade för en påse bullar, allt från däckavtryckare till kylare och fotpinnar. Man ska vara bästa polare med en lackerare så att man kan betala kompispris för den där snygga lacken, den yttersta statussymbolen i depån, för hur än alla sitter och pratar stolt om ratbike vill alla innerst inne se ut som ett GP-team. Man ska vara tjenis med en en bilmekaniker så att man kan köra runt i den där gamla häckiga skåpbilen som bara går sönder hela tiden och som man inte skulle ha råd att laga om man var tvungen att betala för skiten hos en riktig verkstad. Och sen, kanske viktigast av allt, ska man ha en flickvän som inte gnäller om alla timmar och pengar som man lägger på sin hobby, som inte påminner en om hur mycket man försummar sitt förhållande, som inte påminner en om alla uteblivna smycken och blombuketter, för det vet du redan själv, det blir bara dubbelt så jobbigt när någon annan påminner en om det.
 
Exakt. Det är ett helvete försöka sig på RR om man är en helt vanlig heltidsarbetande Nisse med en helt vanligt heltidsjobb som kommer från en helt vanlig familj. Helst ska man vara egenföretagare, så att man själv kan styra över sina arbetstider och ta semester imorgon för att det helt plötsligt dök upp ett bra träningstillfälle. Man ska vara son till en fd RR-förare som har erfarenhet och kontakter, som kan visa och lära en allt som inte går att läsa sig till, som har en fullutrustad verkstad i garaget, som visar hur man skruvar och kör. Man ska ha en brorsa som jobbar i en mekanisk verkstad så att man får alla de där små svindyra specialgrejerna tillverkade och lagade för en påse bullar, allt från däckavtryckare till kylare och fotpinnar. Man ska vara bästa polare med en lackerare så att man kan betala kompispris för den där snygga lacken, den yttersta statussymbolen i depån, för hur än alla sitter och pratar stolt om ratbike vill alla innerst inne se ut som ett GP-team. Man ska vara tjenis med en en bilmekaniker så att man kan köra runt i den där gamla häckiga skåpbilen som bara går sönder hela tiden och som man inte skulle ha råd att laga om man var tvungen att betala för skiten hos en riktig verkstad. Och sen, kanske viktigast av allt, ska man ha en flickvän som inte gnäller om alla timmar och pengar som man lägger på sin hobby, som inte påminner en om hur mycket man försummar sitt förhållande, som inte påminner en om alla uteblivna smycken och blombuketter, för det vet du redan själv, det blir bara dubbelt så jobbigt när någon annan påminner en om det.

Haha klockrent!! RR är inget för oss vanliga dödliga egentligen.
 
Och när gör dom det, och till vilka? :confused: Krävs det att man har anmält sig på www.roadracing.se för att få den inbjudan?

//R Ookie

Det kommer att annonseras på respektive klubbs hemsida. Kalender och central anmälan har du på roadracing.se så där hittar du länkar till klubbarna som ska köra tävlingar i sommar.

Preliminärt kan du väl ta ledigt alla fredagar före tävlingshelg.

Gör det inte svårare än vad det är.
 
Exakt. Det är ett helvete försöka sig på RR om man är en helt vanlig heltidsarbetande Nisse med en helt vanligt heltidsjobb som kommer från en helt vanlig familj. Helst ska man vara egenföretagare, så att man själv kan styra över sina arbetstider och ta semester imorgon för att det helt plötsligt dök upp ett bra träningstillfälle. Man ska vara son till en fd RR-förare som har erfarenhet och kontakter, som kan visa och lära en allt som inte går att läsa sig till, som har en fullutrustad verkstad i garaget, som visar hur man skruvar och kör. Man ska ha en brorsa som jobbar i en mekanisk verkstad så att man får alla de där små svindyra specialgrejerna tillverkade och lagade för en påse bullar, allt från däckavtryckare till kylare och fotpinnar. Man ska vara bästa polare med en lackerare så att man kan betala kompispris för den där snygga lacken, den yttersta statussymbolen i depån, för hur än alla sitter och pratar stolt om ratbike vill alla innerst inne se ut som ett GP-team. Man ska vara tjenis med en en bilmekaniker så att man kan köra runt i den där gamla häckiga skåpbilen som bara går sönder hela tiden och som man inte skulle ha råd att laga om man var tvungen att betala för skiten hos en riktig verkstad. Och sen, kanske viktigast av allt, ska man ha en flickvän som inte gnäller om alla timmar och pengar som man lägger på sin hobby, som inte påminner en om hur mycket man försummar sitt förhållande, som inte påminner en om alla uteblivna smycken och blombuketter, för det vet du redan själv, det blir bara dubbelt så jobbigt när någon annan påminner en om det.



Right on target! :fakta
 
Exakt. Det är ett helvete försöka sig på RR om man är en helt vanlig heltidsarbetande Nisse med en helt vanligt heltidsjobb som kommer från en helt vanlig familj. Helst ska man vara egenföretagare, så att man själv kan styra över sina arbetstider och ta semester imorgon för att det helt plötsligt dök upp ett bra träningstillfälle. Man ska vara son till en fd RR-förare som har erfarenhet och kontakter, som kan visa och lära en allt som inte går att läsa sig till, som har en fullutrustad verkstad i garaget, som visar hur man skruvar och kör. Man ska ha en brorsa som jobbar i en mekanisk verkstad så att man får alla de där små svindyra specialgrejerna tillverkade och lagade för en påse bullar, allt från däckavtryckare till kylare och fotpinnar. Man ska vara bästa polare med en lackerare så att man kan betala kompispris för den där snygga lacken, den yttersta statussymbolen i depån, för hur än alla sitter och pratar stolt om ratbike vill alla innerst inne se ut som ett GP-team. Man ska vara tjenis med en en bilmekaniker så att man kan köra runt i den där gamla häckiga skåpbilen som bara går sönder hela tiden och som man inte skulle ha råd att laga om man var tvungen att betala för skiten hos en riktig verkstad. Och sen, kanske viktigast av allt, ska man ha en flickvän som inte gnäller om alla timmar och pengar som man lägger på sin hobby, som inte påminner en om hur mycket man försummar sitt förhållande, som inte påminner en om alla uteblivna smycken och blombuketter, för det vet du redan själv, det blir bara dubbelt så jobbigt när någon annan påminner en om det.


Hade det varit enkelt hade det inte varit någon sport? :)
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top