Träning/Hälsa

Madammen lade veto mot att ha en chinuppställning bredvid sängen och en skivstånsbänk i vardagsrummet med tillhörande viktställning, och hantlarna, så nu ligger allt i förrådet.
Fet har jag varit i 20 år, lat i snart 46. Men borde väl kunna ta sådär 100-120 kg i bänken i mitt nuvarande tillstånd, men jag tyckte alltid mer om squats, men kan inte göra det längre. 😿

Och jag väger bara 125 kg, så det är ju inte så farligt. :hihi
Stackars dörrmatta! :)...Själv har jag hojar i vardagsrum och i kök! men när jag drog in Tvåtaktsrökarn (Aprillia125) i grabbens sovrum när han var Bebis vart det ett jävla liv!(luktade gott) :rolleyes:
100 kilo i bänk är väl ändå ett måste..annars får man väl sig se sig som jävla klen! :hjarta

Ok då 50+ Fetton! , ni måste röra på er!! om inte vad händer vid 60!? 3 gånger per vecka max 30-60 min...om dagen jättte enkelt...:hjarta

Måste ju liva upp lite. Hur går det med träningen då? Kört nu 4 pass denna vecka ..så återhämtning gäller nu. Men på Måndag är det fullt ös! Såg att 55+ gubbar som tränar ligger bara på 15 procent runt hela världen . Skrämmande ...ger de bara upp eller? :)

Last edited:
Måste ju liva upp lite. Hur går det med träningen då? Kört nu 4 pass denna vecka ..så återhämtning gäller nu. Men på Måndag är det fullt ös! Såg att 55+ gubbar som tränar ligger bara på 15 procent runt hela världen . Skrämmande ...ger de bara upp eller? :)
Det är när man blir äldre som det är viktigare att träna och hålla igång både gym & kondition.
Har själv passerat 50 sträcket och håller mig minst lika tränad som för 20 år sedan.
Nu ser man många jämnåriga på jobbet som har ont och problem och gnäller. När man frågar hur mycket dom tränar så är det bara en massa undanflykter att det inte finns tid. Vissa tycker det räcker med att gå en liten runda med hunden på kvällen

Det är när man blir äldre som det är viktigare att träna och hålla igång både gym & kondition.
Har själv passerat 50 sträcket och håller mig minst lika tränad som för 20 år sedan.
Nu ser man många jämnåriga på jobbet som har ont och problem och gnäller. När man frågar hur mycket dom tränar så är det bara en massa undanflykter att det inte finns tid. Vissa tycker det räcker med att gå en liten runda med hunden på kvällen
Bra för dig! :musik ! Kul med undanflykter. Tragiskt med så feta arbetskamrater :hjarta

Jag hade en kollega, en glad och burdus kille. Han gillade att äta och snacka, och när vi jobbade tillsammans pratade vi ofta om olika recept och god mat. Mestadels stillasittande biltjänst gjorde att han gick upp flera kilon sedan han började för så där 10 år... och sen blev han arbetslös. Det gick kanske 1½ år, jag hörde bara av honom på watsapp i samband med att jag åkte runt på hoj till stockholms olika utegym för att prova dom alla. Då brukade jag posta en bild på redskapet jag körde för stunden tillsammans med tre emojis på hamburgare eller köttbitar mm, för att inspirera.

Tror redan i mars förra året var jag på min första gymrunda, Harbro i Tumba, körde lite ben, rygg och biceps i lyftstockarna där, och postade honom lite småretligt - inget svar. Tänkte inte mer på det förrän senare april-maj då jag försökte kontakta honom igen, inget svar. Semestern kom, och samma kväll vi skulle åka till Norge fick jag ett SMS som jag ignorerade. Morgonen därpå läste jag att ___ hade dött, någon gång under månaden trodde dom. Ingen visste för att ingen brydde sig, och min vän låg i sitt hem död. Han skulle fylla 40 om en vecka.

Varför jag nämner det här i träningstråden; begravningen som var på Skogskyrkogården var med kista, hans pappa ville ha det så. Jag var ju i Norge så jag missade begravningen men hörde senare att han dog av troligtvis en propp. Man hade hyrt en lastbil på OK, kistan var inte en normal kista, tio man kunde inte sänka ner den i jorden på ett snyggt sätt. Han måste ha vägt mer än 150 kg blev jag informerad.

Våra liv är våra egna att göra vad vi vill med, så jag dömer ingen. Däremot kan konsekvenserna av ett oaktsamt liv göra intryck på många sätt. Jag känner en lättnad över att jag missade begravningen, jag vill inte komma ihåg min kollega och vän på det viset. Jag har varit vid hans grav ett par gånger nu, där står en liten blomma tillsammans med en nummerskylt, inget mer. Han blev inte ens 40.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back