Träning/Hälsa

Madammen lade veto mot att ha en chinuppställning bredvid sängen och en skivstånsbänk i vardagsrummet med tillhörande viktställning, och hantlarna, så nu ligger allt i förrådet.
Fet har jag varit i 20 år, lat i snart 46. Men borde väl kunna ta sådär 100-120 kg i bänken i mitt nuvarande tillstånd, men jag tyckte alltid mer om squats, men kan inte göra det längre. 😿

Och jag väger bara 125 kg, så det är ju inte så farligt. :hihi
Stackars dörrmatta! :)...Själv har jag hojar i vardagsrum och i kök! men när jag drog in Tvåtaktsrökarn (Aprillia125) i grabbens sovrum när han var Bebis vart det ett jävla liv!(luktade gott) :rolleyes:
100 kilo i bänk är väl ändå ett måste..annars får man väl sig se sig som jävla klen! :hjarta

Ok då 50+ Fetton! , ni måste röra på er!! om inte vad händer vid 60!? 3 gånger per vecka max 30-60 min...om dagen jättte enkelt...:hjarta

Måste ju liva upp lite. Hur går det med träningen då? Kört nu 4 pass denna vecka ..så återhämtning gäller nu. Men på Måndag är det fullt ös! Såg att 55+ gubbar som tränar ligger bara på 15 procent runt hela världen . Skrämmande ...ger de bara upp eller? :)

Last edited:
Måste ju liva upp lite. Hur går det med träningen då? Kört nu 4 pass denna vecka ..så återhämtning gäller nu. Men på Måndag är det fullt ös! Såg att 55+ gubbar som tränar ligger bara på 15 procent runt hela världen . Skrämmande ...ger de bara upp eller? :)
Det är när man blir äldre som det är viktigare att träna och hålla igång både gym & kondition.
Har själv passerat 50 sträcket och håller mig minst lika tränad som för 20 år sedan.
Nu ser man många jämnåriga på jobbet som har ont och problem och gnäller. När man frågar hur mycket dom tränar så är det bara en massa undanflykter att det inte finns tid. Vissa tycker det räcker med att gå en liten runda med hunden på kvällen

Det är när man blir äldre som det är viktigare att träna och hålla igång både gym & kondition.
Har själv passerat 50 sträcket och håller mig minst lika tränad som för 20 år sedan.
Nu ser man många jämnåriga på jobbet som har ont och problem och gnäller. När man frågar hur mycket dom tränar så är det bara en massa undanflykter att det inte finns tid. Vissa tycker det räcker med att gå en liten runda med hunden på kvällen
Bra för dig! :musik ! Kul med undanflykter. Tragiskt med så feta arbetskamrater :hjarta

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back