Träna mellan tävlingar?

Tränar du mellan tävlingar?

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Tjohej gottfolk!

Jag har på senaste tiden inte kunnat träna så mycket som jag önskar. Ekonomin har inte tillåtit. Så det kommer nu bli nästa en månad mellan körningarna, o nästa körning är just tävling.

Försöker ni RR-förare här att aktivt träna mellan tävlingarna, och har gjort så? Jag vill, men jag finner inte alltid tid, ork och pengar tyvärr. Ska man hålla uppe sin form, krävs det mer än en latmans version av att försöka "bli nått".

Får se på Knutstorp om man helt tappat stinget efter att inte ha kört så mycket.

Ojoj, sporthoj.com fångar ju inte upp alla rr-förare men nog måste det vara mer än 50% som tränar regelbundet?

La en röst trots att jag för tillfället är hojlös, måste bättra på siffrorna lite.

Jag kör så ofta jag får en chans. Jobbet tar en del tid, men man får ju prioritera.

I år har jag tränat katastrofalt lite, och även kört för lite race,56 mil på bana i år är inget som imponerar, vilket syns på varvtiderna.....men förra året så körde jag nog 10-12 träningar fram till denna tid på året. I år har det nog blivit 5 st.....

I år har jag inte tränat en enda gång förutom träningsdagarna innan Mo I Rana, ska bli en del i september.

2 träningar på falken och lite under bike week har det blivit.

Det är alldeles för lite för att man skall kunna bli snabbare. Det största problemet när man inte har tid/råd att träna mellan tävlingarna är att man är ringrostig och hela första passet går åt till att bara hitta körningen.

Jag har tränat på tok för lite, tvärtom mot vad jag tänkte innan säsongen. Nästa år ska jag köra en Teddyvariant och träna mer och inte ha några specifika mål.

Inför ERF i år har jag tränat på ursäkter.
"Hojen hade skit i soppafiltret", "R2 trängde mig i kurvan och jag tappade rytmen", "Båtten is nådd har hällt socker i tanken", "Däcket var inte bra".

Det funkar för mig :)

Goodstuff skrev:
Jag har tränat på tok för lite, tvärtom mot vad jag tänkte innan säsongen. Nästa år ska jag köra en Teddyvariant och träna mer och inte ha några specifika mål.
Jag kör en Teddy i år, hobbyåkare är en bra benämning, för mig så är RR bara en rolig fritids grej, när man märker att det inte är roligt längre så får man fundera på att ändra på det som man upplever som tråkigt, pressande, tidsödande.

RR ska va kul, om det känns som att elda med tusenlappar i kakelugnen (värmer liten stund men kostar mer än det smakar) så ska man kanske sänka ambitionerna och bara träna/tävla när man verkligen vill och inte känna ett "måste"

Jag provade R-1000 och insåg att sprintlopp inte är min grej, jag kör hellre långa race där uthållighet är viktigare än "Do or die" mentalitet, när 1/3 av startfältet i R-1000 klotar på ett race som varar 15-20 minuter känns det för farligt.

I början på denna säsong tränade jag en hel del, vilket också märktes på tiderna. :) Efter Falken hade jag inte råd att träna och resultatet blev där efter. :huvet

Om du ska bli bäst, skippa pizzorna, sälj soffan, bilen, ALLT och börja träna. :D

Magnus skrev:
Det största problemet när man inte har tid/råd att träna mellan tävlingarna är att man är ringrostig och hela första passet går åt till att bara hitta körningen.

Håller med till fullo. Thank god for friträningarna före racehelgerna!

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back