Träna häcken?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Såhär är det.

Om du tränar röven så blir den större. Den kan inte bli mindre av
träning, utseendet är genetiskt betingat. Storleken avgörs av musklemassan
och fettmängden. Det enda sättet att få den mindre är att gå på diet tills den är borta. Du kan inte fettbränna bara på röven. Jag lovar att om din röv är fet
så är du det i övrigt oxå och som sagt det är diet som gäller om den ska bli mindre.

Inga andra vägar existerar. Har du stor fettansamling på röven så
beror det på att du har mer östrogen och mindre testosteron än andra
män av någon anledning.

Sluta alltså träna röven(om du nu gör det) deffa sedan tills fettet är borta.
Har du onaturligt stor fettansamling på röven så gå till läkare och få
dina hormonvärden kollade.

ah, fan :)

Alltså, oftast får man ju välja om man ska ha en bra røv eller ribbor på magen...
jag känner ju behovet av att ha ribbor året runt :lol

Muskedunder skrev:
Kommer inte på fråga då jag öser i mig kilovis mat om dagen för att bygga resten av kroppen. Det kanske jämnar ut sig när resten av kroppen blir större?
Röven är inte direkt fet men putar för mycket bakåt. Rätt krallig men för mycket underhudsfett. Inte ens "nära döden"-bantning hade någon inverkan på den här pjäsen

En putande häck e ju det snyggaste som finns på killar, bara den är muskulös så gör det väl inget att den putar?

Låter faktiskt mest som ett höftböjarproblem. Alltså att du är styv/kort i höftböjarmuskulaturen. Det ger putröv, svankrygg och ibland putmage. Stretcha hjälper för en del - man blir rakare i kroppen och röven putar inte ut. Träna också upp magmuskulaturen. Den kan vara svagare än ryggen med samma resultat som ovan.

Det kan bero på rent genetiska faktorer (och inte så mycket att göra åt) men annars är det bara att stretcha höftböjaren och träna magen.

bra träning för röven finns det mycket, typ längdskidor, lagon tunga knäböj, trappor, badminton/squash, inlines som har påpekats, annars går du å letar i din morsas videolåda så hittar du säkert en gympingvideo från 80-talet och tittar på den.. kniiiiiippp!!!!! :D

bikerwoman skrev:
En putande häck e ju det snyggaste som finns på killar, bara den är muskulös så gör det väl inget att den putar?

Såååå det är därför tina avgudar min bakdel då??
Hållundan har rätt, inlines o löpning är det som gäller + några timmar i sadeln på hojen under säsongen varje dag, fast o go sen :tummenupp

Trango_B skrev:
Såhär är det.

Om du tränar röven så blir den större. Den kan inte bli mindre av
träning, utseendet är genetiskt betingat. Storleken avgörs av musklemassan
och fettmängden. Det enda sättet att få den mindre är att gå på diet tills den är borta. Du kan inte fettbränna bara på röven. Jag lovar att om din röv är fet
så är du det i övrigt oxå och som sagt det är diet som gäller om den ska bli mindre.

Inga andra vägar existerar. Har du stor fettansamling på röven så
beror det på att du har mer östrogen och mindre testosteron än andra
män av någon anledning.

Sluta alltså träna röven(om du nu gör det) deffa sedan tills fettet är borta.
Har du onaturligt stor fettansamling på röven så gå till läkare och få
dina hormonvärden kollade.

Jag har varit fet, sedan anorektiker, nu muskulös. Visst minskade häcken i stadiet fet -> anorektiker men putar gör den fortfarande. Bingo nämnde ett höftböjarproblem som jag poängterar att jag haft detta mina första 16 år innan en naprapat rätade ut mig. Min far har samma problem. Det blir märkbart bättre med tiden dock. Jag har mer eller mindre precis börjat träna och hela kroppen har stramat upp sig ordentligt. Det löser sig nog :tummenupp

Muskedunder skrev:
Jag har mer eller mindre precis börjat träna och hela kroppen har stramat upp sig ordentligt. Det löser sig nog :tummenupp
Klart det löser sig. Tjejerna kommer att hopas runt dig som getingar gör runt en öppnad flaska Zingo. Om du nu snabbar upp processen lite så kommer det fantastiska att inträffa tidigare :D

Här ser du vad det beror på: http://eduserv.hscer.washington.edu/hubio553/atlas/images/201.jpg När muskeln (den som fäster i överkant på bäckenbenet) är kort kommer den att tippa bäckenet framåt och du kommer att få putröv. Om du stretchar den regelbundet kommer bäckenet att stå mer vertikalt och arslet kommer att puta mindre. Stretchar gör du genom att inta denna position: http://www.exrx.net/Stretches/HipFlexors/Lunge.html och sedan trycka höften framåt (försök få k***n längre fram, helt enkelt). Det ska kännas i ljumsken.

Lycka till :tummenupp

Edit: lite mer om stela höftböjare http://www.exrx.net/ExInfo/Inflexibilities.html#anchor30863

Last edited:
Ta till dig det som Bingo skrev!

Det gör faktiskt jävligt stor skillnad även
om man inte tror det när man läser det.

Det är ju jävligt snyggt med en muskelröv om man
bara har andra muskler som är proportionella med den.
Och inte för mkt fett heller helst.

Det finns inget som slår badminton när det gäller träningsvärk i arslet i alla fall. Borde ge resultat.

Muskedunder skrev:
Jag gick för nåt år sen ner 25 kilo men likt förbannat hade jag då fortfarande för mycket kött på arslet trots att resten var smalt som rep. Och nu när jag har tränat mig 10 kilo tyngre med mat, styrketräning och löpning har jag fortfarande "problem" med detta.

Hur tränar man arslet på ett bra sätt? Utan att behöva köpa total gym 2000

PS. Jag har kortare lårben än andra, det har säkert ett finger med i spelet

Bandit1200 skrev:
Det finns inget som slår badminton när det gäller träningsvärk i arslet i alla fall. Borde ge resultat.

Jag har funderat på att börja på nån sport då jag har för mycket fritid. Badminton står med på listan sen innan. Tillsammans med Shao Lin Kung Fu och Karate :)

Den absolut bästa och mest kompletta träning du kan få för dina ben är mittsträning / sparkträning på sandsäck. Musklerna blir inte tokstora, men du utvecklar bra styrka och rörlighet och får en väldigt fast häck. Dessutom är det kul :banana

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt