Tourningstips...

Blackbirden är fantastisk som snabbtouringhoj, stor tank, bekväm körställning, bekväm passagerarplats, stark, mjuk och vibrationsfri, tillräckligt smidig på krokvägarna.
Den är snabbare än Hayabusan i längden eftersom ni inte tourar i 310km/h däremot kanske många timmar i 200km/h. Man kommer längre och snabbare fram med XX än med R1,Gixxer,Blade etc
Bekvämare än Hayabusa och i realiteten är de lika snabba på resan, annat är det om det är farttävling i 5 kilometer. Men en semester betyder kanske 4-5 fulltankar på en dag......
När jag hade XX så använde jag den till dagliga tråktransporter, semester med passagerare, nöje på RR-banor. (funkar ganska ok på bana förutom att kåpor,ljuddämpare,motorblock tar i om man jagar "riktiga" sporthojar)
Kombibromsarna är ett + vid gatåkning.
Min passagerare sa -kör inte över 240 för då tar turbulensen tag i mitt huvud.
Så vi tourade mellan 180-240km/h när vi var 2 och när jag körde långt ensam kunde jag ligga och mystoura i 280 i långa sträckor.

VFR har nämnts men jag skulle absolut föredra XX pga motorn.
TDM......hmm, tråkig och slö.
Negertvillingen är också för slö.

Titta även på Fazer1000:tummenupp , CB1300(med kåpa), Bandit1200, ZRX1200, stora offroadtourers(tyvärr slöa).
Tänk på att körställning blir viktigt när du skjutsar eftersom du inte blir tillåten att ändra körställning som DU vill.

Last edited:
ja har du köpt hoj nu å inte ett ord har man hört. coolt måste jag få prova

Nu är det touring som gäller, inte knäskrap, inte bakhjulet, inte stoppie :hojsmilie :hojsmilie :hojsmilie

Kör lungt,
*Anders*

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT