Tourningstips...

Blackbirden är fantastisk som snabbtouringhoj, stor tank, bekväm körställning, bekväm passagerarplats, stark, mjuk och vibrationsfri, tillräckligt smidig på krokvägarna.
Den är snabbare än Hayabusan i längden eftersom ni inte tourar i 310km/h däremot kanske många timmar i 200km/h. Man kommer längre och snabbare fram med XX än med R1,Gixxer,Blade etc
Bekvämare än Hayabusa och i realiteten är de lika snabba på resan, annat är det om det är farttävling i 5 kilometer. Men en semester betyder kanske 4-5 fulltankar på en dag......
När jag hade XX så använde jag den till dagliga tråktransporter, semester med passagerare, nöje på RR-banor. (funkar ganska ok på bana förutom att kåpor,ljuddämpare,motorblock tar i om man jagar "riktiga" sporthojar)
Kombibromsarna är ett + vid gatåkning.
Min passagerare sa -kör inte över 240 för då tar turbulensen tag i mitt huvud.
Så vi tourade mellan 180-240km/h när vi var 2 och när jag körde långt ensam kunde jag ligga och mystoura i 280 i långa sträckor.

VFR har nämnts men jag skulle absolut föredra XX pga motorn.
TDM......hmm, tråkig och slö.
Negertvillingen är också för slö.

Titta även på Fazer1000:tummenupp , CB1300(med kåpa), Bandit1200, ZRX1200, stora offroadtourers(tyvärr slöa).
Tänk på att körställning blir viktigt när du skjutsar eftersom du inte blir tillåten att ändra körställning som DU vill.

Last edited:
ja har du köpt hoj nu å inte ett ord har man hört. coolt måste jag få prova

Nu är det touring som gäller, inte knäskrap, inte bakhjulet, inte stoppie :hojsmilie :hojsmilie :hojsmilie

Kör lungt,
*Anders*

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back