Touring/offroadhoj under trettio tusen

Offroad är inte så viktigt för mig. Tänker mer att om man kommer till en grusväg att man kan fortsätta rakt fram istället för att vända som nu.

Så det jag menar med offroad är väl mest grusväg

Ehrm. Jag föredrar brett styre samt att kunna stå bekvämt när jag kör grus.
Även fjädringsväg är viktigt. 100 knyck på en gungig grusväg och en fjädring som bottnar, det är fan ingen hit.

Är helt med på ditt resonemang Starstriker, men trådskaparen verkar ju mest vilja ha en hoj som hjälpligt funkar att fortsätta köra på en grusväg så han inte väljer att vända bara för att det blir en bit grus. Är det bara styret det hänger på för hojvalet så är ju det billigt att byta till ett bredare. Allrounddäck till det och han är hemma. Men visst jag, precis som du, väljer en dedikerad äventyrs/offroadmaskin alla dagar i veckan.

Last edited:
Har en film om ett gäng britter som kör jordenrunt på ett par Yamaha XT350....men ska du mest hålla dig på vägar, gus som asfalt, skulle jag gjort som folk säger, kolla efter en TDM 850, XTZ750 Super Ténéré, XRV750 Africa Twin. TDM:en är nog det aboslut bästa alternativet om du vet med dig att det blir till 90-95% asfalt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT