Touring-Gazz 26/7 - Gazzet som går långsamt

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
För omväxlings skull tänkte jag ordna ett Söndags-Touring-Gazz med äkta söndagskörning, där man får tid över att njuta av omgivningarna och lukta på blommorna. :tummenupp

Alltså inget för den som gillar att vrida rullen till max, för att en stund senare tvärnita inför kurvan som kommer och sedan vrida rullen till max igen. :) Trots det kommer det självklart inte gå överdrivet långsamt.

Rundan blir ganska lång, ca 22 mil, på mestadels små kurviga vägar, med start och stopp på Statoil, Eslöv. Rundan tar enligt GPS-programmet ca 4,5 timmar att köra, men med stopp och annat tar det antagligen lite längre tid än så.

Misstänker att mat/fika-stopp på vägen bör läggas in, men har absolut ingen aning om var, så blir det skit med den saken så skyll gärna på någon annan. Typ. :gnissla

Så...

Statoil, Eslöv
Kl 12:30 är alla tankade och klara!

Jag-vill-köra-o-lukta-på-blommor-listan:
1. Palle71

Last edited:
Funderade också på glidaren i så fall.

Alltså... Tanken är inte att det ska gå skyltad hastighet, eller under. :hihi

Dock kommer det inte gå tokfort på raksträckorna. Tänkte försöka slita lite på kanterna av däcken istället. :tummenupp

Men med tanke på att du tuffar på bra med din ST så hänger du nog med på glidaren också. :)

Hm

Hm, man har ju en glidare som behöver luftas.

1400cc

Min suka på 1400cc behöver inte varavas. 90 på tomgång. aprilian får vila.

Nix, not me. För full just nu och lär vara BAKIS i morgon bitti (ja, bitti runt 12.30.. :D )

Längesen jag körde glidaren på en långtur. Så det får bli den och hänger man inte med så lägger man sig sist.

Längesen jag körde glidaren på en långtur. Så det får bli den och hänger man inte med så lägger man sig sist.

Det ordnar sig säkert. :)

Stannar självklart lite här och där och ser så att vi inte tappat bort någon. :tummenupp

Nix, not me. För full just nu och lär vara BAKIS i morgon bitti (ja, bitti runt 12.30.. :D )

Då får du hänga med de andra på "Kamikaze-Gazz 26/7 - Gazzet som går tokfort!" istället? ;)

De sticker 18:30 och ska köra 4,5-timmarsrundan på 1,5 timmar. :hihi

Min runda är 22 mil, deras antagligen 2,2 mil. :D

Last edited:
hmm...e bakis på jobb idag, eller snart, så lär inte bli nått gazz heller för min del :) men nästa gång luktar jag gärna på blommor :D

hmm...e bakis på jobb idag, eller snart, så lär inte bli nått gazz heller för min del :) men nästa gång luktar jag gärna på blommor :D

Kan plocka en blomma på vägen och komma inom och lämna den. ;)

Skämt åsido. Kombinationen lät inte skoj, bakfull och jobb. Men med en eller två Ipren tar du dig säkert genom dagen utan problem och blir det fler Touring-Gazz är du självklart välkommen! :tummenupp

Last edited:
Hur ser vädret ut på er sida? Lite mulet här. Men jag är fortfarande på.
Hittat nåt ställe att fika/käka på än?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...