Touring-Gazz 29/5 - Gazzet som går långsamt

Tack alla för ett kanon Gazz. Sambon tacka även hon. Bra tempo på upplägg då hojen var ny, de började mjukt moped tempo men ökade till ett bra medeltempo allteftersom.

Palle71 +++ för upplägget.

Seeyou

Nu börjar jag bli full och hittade en dator....vill se foton! :tummenupp

bezerk-> Var i gruppen körde du? Första halvan av gazzet var vi mer eller mindre uppdelade i 2 då den senare halvan höll ett långsammare tempo. Palle la på ett bra tempo redan när det var blött tyckte jag. ( I fronten då)

Full? va fan jag precis slat upp en whiskey o cola. Jag körde touno och var siste man.

Ja de var ett fint tempo där framme.

Bilder borde komma snart, nu börjar folk lämna... Snart får jag sitta vi datorn igen

Full? va fan jag precis slat upp en whiskey o cola. Jag körde touno och var siste man.

Ahh, sorry. Du gjorde ett kanonjobb :tummenupp men fick inte uppleva det fina tempot vi hade längst fram då....

Från och till blev det riktigt inspirerad körning...

Last edited:
Alla bilderna: http://picasaweb.google.com/jonas.bergh/TuringGazz20100529#

DSC_7823.JPG

DSC_7826.JPG

DSC_7829.JPG

DSC_7837.JPG

DSC_7838.JPG

DSC_7847.JPG

DSC_7850.JPG

DSC_7855.JPG

DSC_7859.JPG

Torra vägar är överskattat. Tyckte det var riktigt spännande körning när folk fick hjulsläpp till höger och vänster på förmiddan :näsblod

För gammal för den spänningen.....vill slippa släpp på slippriga vägar...

Ahh, sorry. Du gjorde ett kanonjobb :tummenupp men fick inte uppleva det fina tempot vi hade längst fram då....

Från och till blev det riktigt inspirerad körning...

Sorry för jag blev bromskloss (och körde lite fel) - tyckte ändå jag försökte hänga med någorlunda utom sista biten innan Rasta, för då hade jag kaffeabstinens. Tur var det, för när jag kom puttrande ur en skymd kurva mötte jag tre cyklister I BREDD - det var inte mycket kvar av min väghalva kan jag säga.....

Tack Palle för en trevlig runda - hoppas det blir torra vägar nästa gång...

Sorry för jag blev bromskloss (och körde lite fel) - tyckte ändå jag försökte hänga med någorlunda utom sista biten innan Rasta, för då hade jag kaffeabstinens. Tur var det, för när jag kom puttrande ur en skymd kurva mötte jag tre cyklister I BREDD - det var inte mycket kvar av min väghalva kan jag säga.....

Tack Palle för en trevlig runda - hoppas det blir torra vägar nästa gång...

Nejdå, bara kul....var lite kul om jag vågar att säga det när du körde förbi oss allihop :D

Så, nu är jag hemma från dop och fest! :tummenupp

Tack alla som hängde med! Vädret började lite smådåligt, men det blev ju riktigt bra till slut! :)

Ett stort tack till bezerk för det goda jobbet som Backmarker! :tummenupp

Verkar som att de flesta tyckt tempot var lagom, så jag antar att ni hann med att spana in blommorna längs vägkanten. ;)

Blir nog en ny runda längre fram i sommar med andra vägar än idag, så det är bara att skriva upp sig då.

Tack för en grym dag. Kunde inte spenderat födelsedagen på ett bättre sätt.

Kommer bilder så fort kalaset är över.

Tack för bilderna! Och grattis på födelsedagen! :födelseda

Tack också för att du tog oss från någonstans till vägen mot Stenestad. :tummenupp

Last edited:
Torra vägar är överskattat. Tyckte det var riktigt spännande körning när folk fick hjulsläpp till höger och vänster på förmiddan :näsblod

Mes som jag är tycker jag inte att det är alltför mysigt med släpp. Särskilt när man har sambon bakpå en svampig hoj. :crash :död

Tack alla för ett kanon Gazz. Sambon tacka även hon. Bra tempo på upplägg då hojen var ny, de började mjukt moped tempo men ökade till ett bra medeltempo allteftersom.

Palle71 +++ för upplägget.

Seeyou

Sorry att vi hindrade er lite för mycket. Det gick inte alltför snabbt för oss ett tag. :( :näsblod

bezerk-> Var i gruppen körde du? Första halvan av gazzet var vi mer eller mindre uppdelade i 2 då den senare halvan höll ett långsammare tempo. Palle la på ett bra tempo redan när det var blött tyckte jag. ( I fronten då)

Första halvan stoppade jag och min sambo upp tempot en hel del för den senare delen av gruppen. Vi var på väg att lukta på blommorna ett par gånger för mycket. :näsblod

Håller helt och hållet med dig Wivi. :krama

Jag tycker att du höll ett bra tempo. :tummenupp

Så, nu är jag hemma från dop och fest! :tummenupp

Tack alla som hängde med! Vädret började lite smådåligt, men det blev ju riktigt bra till slut! :)

Ett stort tack till bezerk för det goda jobbet som Backmarker! :tummenupp

Verkar som att de flesta tyckt tempot var lagom, så jag antar att ni hann med att spana in blommorna längs vägkanten. ;)

Blir nog en ny runda längre fram i sommar med andra vägar än idag, så det är bara att skriva upp sig då.

Tack för bilderna! Och grattis på födelsedagen! :födelseda

Tack också för att du tog oss från någonstans till vägen mot Stenestad. :tummenupp

Hoppas dopen/festen var trevlig. Tack för en trevlig runda. Ett tips från gnällspiken (jag, sideline vill säga) är att få in några fika pauser lite här och där. Tanken var väl ändå att det skulle vara ett lukta på blommorna gazz!?

Du kan ju hänga med ifall du vill, så kan du vända av och dra hemåt när du känner klockan börjar bli dags för hemfärd.
Det blev en vända på egen hand med tjejen upp till Hbg för lite glass och tillbaka över N Vram, Stenestad, Klåveröd, Knutstorp, Ask, Blentarp, Trolleholm, Mariestad (där jag höll på att klyva en Volvo utan blinkers :mad) och hem.

åå fan vad tråkigt, jag fick för mig att det var i morgon bitti :(

Jag hoppas det inte var för att jag kallade det för söndagskörning. :gnissla

Sorry att vi hindrade er lite för mycket. Det gick inte alltför snabbt för oss ett tag. :( :näsblod

Hoppas dopen/festen var trevlig. Tack för en trevlig runda. Ett tips från gnällspiken (jag, sideline vill säga) är att få in några fika pauser lite här och där. Tanken var väl ändå att det skulle vara ett lukta på blommorna gazz!?

Snabbt eller inte snabbt. Bäst att köra i den takt som känns bra så man håller sig på vägen. :tummenupp

Dopfesten var trevlig! Körde ju dit och hem med hojen, så det blev bara ett glas vin till maten för min del. Tror däremot att en hel del av de andra gästerna inte kommer ihåg mycket från festen. :näsblod

Det var ju ganska många som gick in i skogen för att lukta på blommorna i, var det Perstorp? :hihi Problemet med att ta en fika på något ställe är att det tar sin lilla tid att förse uppåt 20 personer med kaffe och något gott till. Därav min lilla text att jag rekommenderade folk att ta med sig en liten bulle att äta på vägen vid en bensträckarpaus. På nästa runda - jag hoppas självklart ni dyker upp igen - så är det alltså bara att packa ner en termos kaffe och några bullar i ryggsäcken. :tummenupp

Det blev en vända på egen hand med tjejen upp till Hbg för lite glass och tillbaka över N Vram, Stenestad, Klåveröd, Knutstorp, Ask, Blentarp, Trolleholm, Mariestad (där jag höll på att klyva en Volvo utan blinkers :mad) och hem.

Lät som en trevlig runda! :)

Ja och nej, kåpan är inte lackad, tankgivaren har inte kommit men hojen är ihopskruvad.
Jag får skuva isär den igen nästa vecka när prylarna är klara :huvet

Startade inte hojen? :gnissla Vi körde kring kl. 10, men du var inte där, så jag hoppas inget hänt!

Man får se till att vara med på nästa låter det som :)

Japp! Nästa blir väl någon gång i början av augusti, så det är bara att dyka upp. :tummenupp

Last edited:
Kanonfoton r33z!

Nu har jag vaknat efter nattens bravader och känner mig inte alls lika tuff som igår kväll... Men jag får väl skylla mig själv.

Ser fram emot nästa runda med dig Palle :tummenupp

Ingen som var bromskloss föresten. Det skulle ju egentligen bli ett touring-gazz. Men blev så mycket bättre :yoparty

Nejdå, bara kul....var lite kul om jag vågar att säga det när du körde förbi oss allihop :D

"Blicken långt fram" - du vet....:D:D

Kanonfoton r33z!

Nu har jag vaknat efter nattens bravader och känner mig inte alls lika tuff som igår kväll... Men jag får väl skylla mig själv.

Ser fram emot nästa runda med dig Palle :tummenupp

Ingen som var bromskloss föresten. Det skulle ju egentligen bli ett touring-gazz. Men blev så mycket bättre :yoparty

Puhhh..... jag som tänkte - Om det här är låååååångsamt - då vill jag nog inte ens veta vad som är "medel" eller "snabbt" ...... eller är det bara ett fall för "same shit, different name...":va

Puhhh..... jag som tänkte - Om det här är låååååångsamt - då vill jag nog inte ens veta vad som är "medel" eller "snabbt" ...... eller är det bara ett fall för "same shit, different name...":va

Min hoj drack 0,51 l/mil på rundan, så det kan ju inte ha gått tokfort i alla fall. :D

Bläddrade lite i i loggen och såg att topphastigheten låg kring 120 km/h och det inträffade väldigt sällan. Lugnt och fint med andra ord. :)

Tack för rundani går Palle71.. Vet inte hur långt vi körde men det blev 19liter bränsle totalt. Fina bilder har det tagits åsså. Vi hörs!!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT