Det lär ju blir torr snö även denna vinter dock vet jag inte hur det är att provköra utan dubbdäck, denna våldsamma maskin lär ju ändå lira loss ganska bra vid fullgasacceleration om man kör odubbat.
Har ju hittat två elmotorer som ska slängas på jobbet så dom kan kanske bli en bromsbänk för testkörning i vinter. Tror mer på det än fullgasrepor med odubbade däck på en vinterväg med noll i underhåll.
Passade även på att byta framdrevet från 15 till 16 kuggar då motorn var loss, har beställt ett 36 kuggar bakdrev som bör komma snart 4 kugg mindre än original så med det blir det samma utväxling som på 400:an, i första läget testar jag nog med att bara byta framdrevet och ser hur det verkar.
Ska beställa rör för att dra om avgassystemet, fattar inte varför jag inte kan svetsa i det jag har. Flyttade lambdasonderna och hade ett helvetet att få svetsat det med gasen och såg nu att det börjat spricka i svetsa och den var bara skit. Testade svetsa igår igen men det blir som bara slagg som man enkelt knackar bort, är det sotet i avgassystemet som ställer till det? Är ju ingen svetsare av rang men jag brukar ju få ihop grejerna och att det ser ut någorlunda, har ju svetsat dessa rör tidigare utan problem och även gjort lite ändringar men denna gång vill det inte alls. Nu får jag ju en anledning att göra nya avgassystem vilket är bra då jag då kommer att få bättre med utrymme för broms och växelpedal.