För att reda ut saker och ting då jag aldrig ägt en lambdamätare, visst är det så att ju högre värde ju snålare går motorn så har jag i alka fall fattat det. Efter att googlat så är det som jag hittat att det talas det om AFR 12 på full belastning och 14 på tomgång på turbo motorer om man kör på bensin, kan detta stämma? Tankade 98 tänkte att det var lika bra bara för att vara pä säkra sidan mot spikningar och det skiljer väl lite mellan 95 och 98 men det är väl marginellt.
Är som sagt inte hundra att jag har hundra tätt framför lambdasonden, ska försöka fixa det idag om jag kan. Är lite öm i kroppen efter att blivit stångad och översprungen av en 12-taggare igår. Gick ändå väldigt bra med tanke på att jag hamnade under älgen, gick sämre för älgen.
En ny hydraulpump tror jag faktiskt ligger och "skräpar" från nåt projekt min farsas tid, om jag bara söker kan jag säkert hitta nån lämplig ventil, vet att det finns ventilpaket liggandes från nåt gammalt grävaggregat och då borde man ju kunna strypa och justera via tryckbegränsningsventilen, oljekylare vete fasen om jag har på hyllan men det borde man väl kunna ta från nån bil.