Jeppe@
Medlem
- Gick med
- 10 Feb 2006
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- Honda ATC 110, KTM 950 SMR, KTM 950 SM-Stulen, ZX9r-Såld KXT250 Tecate-Såld
Hej
Jag var ute och åkte min Kawasaki zx9r 1994 och helt plötsligt så började hojen gå varm så jag kollade och då var kylarvattnet slut vilket jag då fyllde på och körde vidare.
Allt fungerade som vanligt i ca 15mil tills det var tomt igen. Det skumma är att det är kylaren som blir tom det finns vatten kvar i expansions kärlet, hojen går perfekt igen konstig rök och när det finns vatten i kylaren fungerar kylsystemet som vanligt fläktarna startar slangarna är mjuka. Oljan är som ny och den trycker inte ut vatten ur expansions kärlet dock står det som en stråle om man tar bort kylarlocket.
Är det topplockspackningen eller kan det vara något annat har ingen lust att riva maskin och går det att säkreställa att det är topplockspackningen innan man river.
Jeppe
Jag var ute och åkte min Kawasaki zx9r 1994 och helt plötsligt så började hojen gå varm så jag kollade och då var kylarvattnet slut vilket jag då fyllde på och körde vidare.
Allt fungerade som vanligt i ca 15mil tills det var tomt igen. Det skumma är att det är kylaren som blir tom det finns vatten kvar i expansions kärlet, hojen går perfekt igen konstig rök och när det finns vatten i kylaren fungerar kylsystemet som vanligt fläktarna startar slangarna är mjuka. Oljan är som ny och den trycker inte ut vatten ur expansions kärlet dock står det som en stråle om man tar bort kylarlocket.
Är det topplockspackningen eller kan det vara något annat har ingen lust att riva maskin och går det att säkreställa att det är topplockspackningen innan man river.
Jeppe