Topplockspackning + nya kylarslangar 14100kr= för mycket?

Se bara till att kolven i översta läget när du skrapar rent
vid respektive cylinder så är det lättare att hålla rent.
:tummenupp

:hej

/e

Last edited:
Du måste kunna få en beggad sån motor för 10 pix. Lätt å byta själv. Sen kränger du delar från gammelmotorn å får tillbaka 3-5 pix.

Geggan är enligt en säker källa är 2 olika glykoler.. Mchuset i malmö måste ha fuskat när de gjorde senaste servicen....

Nu e motorn nästan komplett, men när jag vill vrida runt motorn så går det ej... ska la gå runt utan probem antar jag vad kan jag ha gjort för fel?

Med stiften ur ska du kunna dra runt den med handkraft på svänghjulet. Går inte det är ju nåt galet.

Har du nollat kamkedjesträckaren, om det är backspärr på den dvs? Eller så trycker du ner nåt ventilpar mot en kolv när du drar åt överfallen.

Last edited:
VICTORY!!! Den gick runt... tog mig ca 8 gånger bara... gällde att hålla fast kedjan över kammarna, samtidigt som man drog åt överfallet å vips var kedjan prefa... :) hoppas bara att allt stämmer nu då höhö

Blev lagom glad när jag såg att jag hade glömt 4st små kanaler för oljan.... ner med skiten å sen bråka med kammarna..... 20 gånger tror jag det tog innan allt blev bra... men nu så sitter motorn i soffan å tittar på Barb Wire med mig :P Pamela GO GO!!!

Last edited:
Hojen e fixad å allt, till och med lämnat in den på service men va jäkligt nära på att koka över den igen. Vatten/oljepumpen e boven. Spottat ut olja i kylen å därför den koka. Mchuset i malmö hade ju fixat skiten står det i papprena. aja plockade ner vattenpumpen å skulle kolla om jag kunde fixa den själv. Gick inte som planerat då jag inte fick loss packboxen från pumphuset å måste ha repat hålet. Axeln till impellern går inte igenom längre å jag som hade beställt alla packboxar å skit till pumpen. Så fick bli en hel vatten pump... Lite kul att en komplett vattenpump e billigare än packboxen och några små packningar till pumpen.

hmm, faaacking shiiit.. lade ut hojen till försäljning i våras men efter några dagars körning så märkte jag att den fortvarande spottade ut olja i kylaren. Ingen som ville köpa skiten ändå..men ändå wtf.. e ju planat å noggrant ihopsatt enligt manualen. Två saker kan ha hänt, 1; jag vet att jag repade ovansidan av cylinderraden när jag tog bort packresterna men topplockspackningen borde ändå ta upp denna lilla repan. 2; jag lämnade aldrig in cylinderraden för planing kanske borde ha gjort det oxå.

iaf lagt ut skiten billigt på blocket då jag har för långt till garaget för att cykla fram å tebax å fixa skiten men om jag inte får sålt den så lär jag ändå bli tvungen ;(

När jag opererade på motorn så ve den nedplockad i lägenheten på soffan så jag kunde ispektera toppen å motorn för sprickor å sånt men det såg ok, räknar bort sprickor tills jag plockar ner skiten igen. Kan även vara något med oljekylaren men jag tycker att det kommer olja från just slangen till radiatorn från topplocksslangen vid termostaten så känns som att det där runtomkring som problemet kan va. Nån som har tips?

Last edited:
Släng den motorn är mitt tips, eller plocka ner och sälj dom bra delarna.
Dessutom, planslipar man en krokig topp är fortfarande toppen krokig på ovansidan. Kamlager etc. Blir sällan bra..

Jag bjuder två kaffe och en muffins för den.

Det finns ju ett väldigt begränsat antal ställen vatten och motorolja kommer i närheten av varandra.....

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!