Toppfart Yamaha Xjr

Xjr 1300

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Ronneby
Hoj
yamaha xjr 1300
Tja undra om någon har koll på vad toppfarten är på en Yamaha Xjr 1300..... :confused: Har precis köpt och har inget körkort så det är dumt att prova :yoparty :yoparty :yoparty
 
Xjr 1300 skrev:
Tja undra om någon har koll på vad toppfarten är på en Yamaha Xjr 1300..... :confused: Har precis köpt och har inget körkort så det är dumt att prova :yoparty :yoparty :yoparty

Bättre att prova nu när du inte kan bli av med lappen.
Lita bara inte på din hastighetsmätare.
Om min nyinköpta cykeldator visar rätt så gör inte min 290 utan 260 (Bandit 1200).
 
Lita på den som pekar dit du vill :) Så gör jag .. :va

Bandit1200 skrev:
Bättre att prova nu när du inte kan bli av med lappen.
Lita bara inte på din hastighetsmätare.
Om min nyinköpta cykeldator visar rätt så gör inte min 290 utan 260 (Bandit 1200).
 
Mar skrev:
Lita på den som pekar dit du vill :) Så gör jag .. :va

He he... Jag litar på den som pekar dit den själv vill !!! :tuttar
 
Xjr 1300 skrev:
Tja undra om någon har koll på vad toppfarten är på en Yamaha Xjr 1300..... :confused: Har precis köpt och har inget körkort så det är dumt att prova :yoparty :yoparty :yoparty

Har en kompis som vet at den går over 160, han har iofs inget kjørkort mera...men prova du! ( eftersom at du ej har nåt kjørkort)
:hihi
 
Har för mig att min gjorde sådär 230-240 på cykeldatorn, men jag kan minnas fel, se till att skaffa en för liten hjälm, eller gjut fast din vanliga på huvet om du tänker prova... det blåser en del på XJR:en

/Anders
 
Har haft min i 230 och det var mycket kvar att ge. Har visserligen 136 hk på hjulet.
Men fy f-n vad det blåser. Nästan så man borde be någon binda fast handskarna i styret innan man provar. För som sagt....det blåser.
 
En kompis XJR1300 som var org. förutom friare avgas kom till ca 240 mätarfart innan det var stopp.
 
den gör i alla fall 180



Xjr 1300 skrev:
Tja undra om någon har koll på vad toppfarten är på en Yamaha Xjr 1300..... :confused: Har precis köpt och har inget körkort så det är dumt att prova :yoparty :yoparty :yoparty
 
toppfart

min xjr 1300 viker in bakspeglarna vid 200 å då ökar det fortfarande å min är orginal, så vitt jag vet
 
har hafft uppe min i 220!märkte att jag nog borde skaffa en mindre hjälm innan nästa gång :)
 
Xjr 1300 skrev:
Tja undra om någon har koll på vad toppfarten är på en Yamaha Xjr 1300..... :confused: Har precis köpt och har inget körkort så det är dumt att prova :yoparty :yoparty :yoparty
Hallå!!! Blåser :va nä inte i 240(orginal) men 280 med 160hästar på slangen då blåser det!! :hihi
 
106 hk och 224kg torrt, vilken klump. Fast kanske rätt så lätt för att vara 1300 ?

106hk original alltså, vad har ni som trimmat gjort för att få ut 136 resp. 160 hästar på bakhjulet ?!
 
lorkan skrev:
106 hk och 224kg torrt, vilken klump. Fast kanske rätt så lätt för att vara 1300 ?

106hk original alltså, vad har ni som trimmat gjort för att få ut 136 resp. 160 hästar på bakhjulet ?!
det är väl nästan bättre än dina förhållanden på din hoj
 
lorkan skrev:
106 hk och 224kg torrt, vilken klump. Fast kanske rätt så lätt för att vara 1300 ?

106hk original alltså, vad har ni som trimmat gjort för att få ut 136 resp. 160 hästar på bakhjulet ?!
Andra förgasare flattslide 36 , portat toppen , 4-1 Sudco eller något sådant , planat topp och cylinder.Tror det var allt!!!160hästar 133Nm
 

Bifogat

  • Kopia av Xjr 1300.JPG
    Kopia av Xjr 1300.JPG
    22.9 KB · Visningar: 271
Last edited:
Jag beskyller mig inte för att vara så där väldigt teknisk, men tror att jag kan tillföra att XJR motorn nog är strypt från 134 hk till 106 hk. (I Tyskland strypt till 98 hk). Tror att en effekthöjning inleds med att man plockar bort Yamahas strypningar.

Tyskarna inleder med att utföra kabeltricket. Det föreligger olika uppgifter huruvida man ska subtrahera eller addera en kabel till elektronikenheten. Kabeltricket ger 106 hk.

I Tyskland lär det dock finnas få begagnade XJR1300 med mindre en cirka 130 hk.

Bengt
 
Yamaha XJR1300 skrev:
Jag beskyller mig inte för att vara så där väldigt teknisk, men tror att jag kan tillföra att XJR motorn nog är strypt från 134 hk till 106 hk. (I Tyskland strypt till 98 hk). Tror att en effekthöjning inleds med att man plockar bort Yamahas strypningar.

Tyskarna inleder med att utföra kabeltricket. Det föreligger olika uppgifter huruvida man ska subtrahera eller addera en kabel till elektronikenheten. Kabeltricket ger 106 hk.

I Tyskland lär det dock finnas få begagnade XJR1300 med mindre en cirka 130 hk.

Bengt
Du har hellt rätt!!

Bytte av insugninggummi och dynojetkit samt 4-1 ca135 hp
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top