Toppfart på gixxer -85?

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF 426 -00, GSXR750-85, GSXR1100-92(Sålda)
Till vilken hastighet bör man kunna stressa upp en gammal gixxar 750 -85? Min vill inte göra mer än 203 vid 10500 varv, känns lite klent! :confused:

230-240 mätarfart bör den göra med originaldrevning. Men det är seeeeegt över 220 alltså...

Den är omdrevad 2 kugg upp ibak.
Har en cykeldator som mätare, den kanske är exaktare än en originalmätare?

Efter lunda så tycker man kanske att du borde kolla upp bestyckning eller nått.
Den lät för skojj där på rakan : )
Sedan ist för topphastighet så ska du kollla upp max kurvhastighet ; )

Patlar skrev:
Till vilken hastighet bör man kunna stressa upp en gammal gixxar 750 -85? Min vill inte göra mer än 203 vid 10500 varv, känns lite klent! :confused:

Min varvtals box bryter vid 11300 rpm, då gör MM" med 17 kuggfram, 44 bak och 17 "fälgar 295 km /tim på Dynojetbänken. Gixer 1109 motor...

verkligfart blir helt lagstadgad 110 km/tim...........

Du ska vara glad om den gör 200 + över huvud taget......

Min gjorde 240km/h på mätaren... vet inte vad det blir i verklig fart??.. 220 kanske??

Min går 240 på mätaren. antagligen lite lägre i verkligheten.. 220-230 kanske.

Försöker åtgärda bestyckning och kolla om det är nåt tändpaj, efter påpekande av mäster Brink vid Lunda. Fiskekutter fick jag bla höra att den lät som!

Patlar skrev:
Försöker åtgärda bestyckning och kolla om det är nåt tändpaj, efter påpekande av mäster Brink vid Lunda. Fiskekutter fick jag bla höra att den lät som!

går den inte rent eller?

Patlar skrev:
Tjena, åkte bakom dig från Rörken....den misständer lite under på drag och så drar den nog lite olja också....
Sen körde jag om dig.... :lol föresten....bor du åt Vattholma hållet till undras ??

tassen skrev:
Tjena, åkte bakom dig från Rörken....den misständer lite under på drag och så drar den nog lite olja också....
Sen körde jag om dig.... :lol föresten....bor du åt Vattholma hållet till undras ??

Jag som tyckte att misständningarna nästan var borta, suck.
Jag har lydit mäster Brinks bestyckningsuppmaningar och fått den att gå riktigt vettigt nu, tyvärr tycker kopplingen att det är för vettigt.
Den har inte dragit nån olja alls tidigare, luktade den öststat nu eller?
-Jo åt Vattholma/Björklinge hållet i Tensta om det är bekant.

det som luktade kan vara oförbrända gaser också, men olje doft kändes det som...
Min drar olja, ca 1 liter på 200 mil, och den ryker när den är kall....lite för mycket borrad, ligger precis på övre toleransgränsen...j-la MotoSpeed..hämnd för att jag kallat Tomas Klarkners firma för SLÄDVERKSTA´ :lol :rofl :hihi

Patlar skrev:
235 vill jag minnas när det begav sig, men då är du ju redan utvarvad...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...