Topp och motorjobb!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Någon som har tips om bra Topp fixare för bästa resultat?

Borrning av Cylindrar och slipning av vev (strokas)?

Ska fixa bättre flöde och mer volym under den snöiga delen av säsongen!
 
Last edited:
Exakt...

Ska borra Blackbird motorn och fixa längre slag var grund idén..
Den blir väl inte lika varv villig men kubik är ju det man ska ha väl?

Nån som vet något om kolvsatser till Blackbird och annan bra info?
 
Har du kört den med 11000 rpm på bakhjulet?! Om du får sån snurr på hjulet måste det gå asfort! Grattis!
 
Kamikaze kid skrev:
Någon som har tips om bra Topp fixare för bästa resultat?

Borrning av Cylindrar och slipning av vev (strokas)?

Bästa portningsgurun i Norden finns väl numera i Finland. Fråga (Adde) på http://www.ncracing.com hur man får tag på Finländaren. Annars kanske Motospeed eller EMP duger?

Stroka MC-vevaxlar lär bli svårt i Skandinavien. Du lär nog lyfta luren och ringa andra sidan av Atlanten och fråga Jay på A.P.E. http://www.aperaceparts.com/ dvs http://www.cbrzone.com/rods.html om det låter sig göras till ett rimligt pris.
 
Stigs motormekaniska i Skara(?) kan nog fixa ganska mycket nar det galler vevar...
 
Strokar man en motor får man högre effekt och vrid, fast tidigare i varvtalsområdet (med alla andra parametrar oförändrade), så man behöver inte varva lika mycket. Varvar man lika mycket som tidigare kommer nåt att gå sönder rätt snart - och det blir dyrt.
 
Lennart på Mc-Xpress gjør jævli bra jobb til rett pris.
Erik har portet mine siste 4-5 topper til mine motorer og jeg synes Lennart gjør en enda bedre jobb.

Hayabusa 1550 239,66 hk
Gsx 1427 220 hk
sier vel det meste om toppene......
 
Japp, här kommer det mera:

Stigs Motormekaniska - Skövde
Tel. 0511-627 42
Bryggareg. 1, Box 9, 53202 AXVALL
 
83mm borr och 71,5mm stroke.
TTS vevaksling.

MIn GSX 1427 med 220 hk var portet av Erik på Mc-Xpress.
31-27 ventiler. 13-1 komp 9,8mm lyft på kammorna
Lectron forgassere och VHR sidewinder.

Toppen flødet 219cfm inn och 197cfm ut. ( ved 28" vattenpelare ).
 
Portning

En polare till mig har jobbat med Grottis (R.I.P) en massa år med att porta, plasta och svetsa toppar. Han har fått ta över Grottis hela utrustning ink. sätesjobbsfräs. Han kan nog massera fram mer pulver ur din topp.........
 
Re: Portning

J.J skrev:
En polare till mig har jobbat med Grottis (R.I.P) en massa år med att porta, plasta och svetsa toppar. Han har fått ta över Grottis hela utrustning ink. sätesjobbsfräs. Han kan nog massera fram mer pulver ur din topp.........

Ok... Sörjer denne trim guru..


Det låter också intressant!
Vart hittar jag honnom då?
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top