Topgear The Stig.

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date
osannolikt?
Det är väl det mest sannolika av allt att det är flera som är stig...

Tror det alltid är olika stig när dem hittar på konstigheter, men runt banan skulle tiderna vara helt oanvändbara om det va olika förare.

Låter smått osannolikt. Lust att utveckla?

Detta var en provkörning på F10 i Ängelholm när dem var på besök.
Han har kvar dräkten och hjälm. Dock har han slutat på koenigsegg nu och har en verkstad i Halmstad.

Last edited:
osannolikt?
Det är väl det mest sannolika av allt att det är flera som är stig...

Självfallet är det så; det är väl knappast någon välbevarad hemlighet.

Det förefaller emellertid smått osannolikt att TG skulle låna ut hjälm och dräkt till K efter att en av deras bilar kraschats i Ängelholm. Dels för att det inte fyller någon funktion, dels för att det mig veterligen inte finns en enda filmruta där någon ur TG kör K i Sverige. TG har kört K på TG:s bana, och att någon annan än The Stig skulle låna saker i Sverige för att sedan köra på TG:s bana med officiella tider (se hur de löste Schumacher i FXX:n, för att ta ett exempel) håller jag ytterst osannolikt.

Självfallet är det så; det är väl knappast någon välbevarad hemlighet.

Det förefaller emellertid smått osannolikt att TG skulle låna ut hjälm och dräkt till K efter att en av deras bilar kraschats i Ängelholm. Dels för att det inte fyller någon funktion, dels för att det mig veterligen inte finns en enda filmruta där någon ur TG kör K i Sverige. TG har kört K på TG:s bana, och att någon annan än The Stig skulle låna saker i Sverige för att sedan köra på TG:s bana med officiella tider (se hur de löste Schumacher i FXX:n, för att ta ett exempel) håller jag ytterst osannolikt.

Både produktionschefen och service chefen har berättat historien när dem var på besök.. Sen om du vill tro på den eller inte är ju upp till dig. :)
Edit: Bara för att där var ett filmcrew betyder det inte att det som filmats kommer att användas i programmet.

Last edited:
Tror det alltid är olika stig när dem hittar på konstigheter, men runt banan skulle tiderna vara helt oanvändbara om det va olika förare.

Inte oanvändbara för tv-produktionen. Top Gear gör tv, de skiter i exakta mätresultat bara de får nån siffra att visa. Många av deras tester är ju inte direkt vetenskapliga....

.
Datan i bilen som registrerar b la högsta och lägsta hastighet visade att dem hade kört över 300 km/h :)

Lägsta hastighet är väl runt 0,01. Varför skulle det vara intressant data för teknikerna, att bilen har stått stilla alltså:va:va

:rolleyes:

Some Total Incognit Guy

= Möjligheten att olika "STIG" väljs för specifikt uppdrag de är bäst på.

:D

å maj gadd, bara inse att TopGear kommer rida på detta så länge folk är nyfikna, de kommer alltid att göra fulingar som MS tex osv.

Det är väl som vår svenske spökryttare. Tveksam till att han hoppade med crossen när det filmades.

Inte oanvändbara för tv-produktionen. Top Gear gör tv, de skiter i exakta mätresultat bara de får nån siffra att visa. Många av deras tester är ju inte direkt vetenskapliga....

Tror du inte det sitter hundratals fanatiker och analyserar varje varv han gör på banan då? Stämde inte körningen skulle det nog bli ett j-a liv tror jag..

Men det är ju garanterat inte samma the stig när dem hittar på utmaningar osv då kan dem ju ta vem som helst..

Då skulle alla race rulla under samma förutsättningar, inte varm torr asfalt mot några grader och regn.

Damon Hill har också kört har jag hört/läst nånstans :va
Oavsett vem det är så vill jag ha hans/hennes jobb!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti