Top gear live kommer till sverige i mars.

Hade kunnat tänka mig att gå med grabben (snart 4år) men för 1700:-... I don´t think so.

Priset avskräcker nog många som gärna skulle vilja se det. Inte bara biljettpriset utan även resa dit och övernattning för dem som inte bor i Stockholms närhet.

Absolut.
Fast det sistnämnda är ju tyvärr gällande för de flesta stora arrangemang... så det är tur det finns bussresor för en rimlig peng så folk kan ta sig till de större orterna för sina festligheter. :)

Absolut.
Fast det sistnämnda är ju tyvärr gällande för de flesta stora arrangemang... så det är tur det finns bussresor för en rimlig peng så folk kan ta sig till de större orterna för sina festligheter. :)

Ja det är tur att det finns alternativ för de som verkligen brinner för jippon som arrangeras i större städer. Jag är nog lite för bekväm av mig. Ska man ändå upp med ett par tusen i flygbiljetter och övernattning så känner jag nog hellre att man får mer valuta för pengarna om man söker sig utomlands. Skulle t ex en konsert ställas in så finns det annat att göra. Kolla sättet Rihanna ställde in sina två konserter förre hösten? Folk hade rest från andra länder bara för att se någon av dem.

Ska ändå ner och jobba i Cph måndag så tar tillfället i akt och ser det på sön som den top gear fan man är. :)
I Cph finns det biljetter från 500 kr och uppåt. Är väl samma som när det är i Sverige?

Jag resonerar som så att priset är rätt lagom för all underhållning som jag har fått utav Top Gear genom åren och nu får man se en förhoppningsvis rolig show som antagligen är en rätt kostsam produktion som kanske kan motivera priset.

Folk betalar ju t.ex. minst 3-400 för en någorlunda känd stand up-komiker som har några få personer bakom som ordnar gig och resor åt dom.

135 trucks, 3 ships, 1 freight plane and 94 cars, and 150 sets of tyres have been required to keep this high-octane show on the road.
Tycker faktiskt det är ett ok pris.
Det är väl vad koncerter med lite större namn kostar? Tror faktiskt det är dyrare för dom bästa platserna.
Har man par hundra miljoner tittare varje vecka och varit igång 18 säsonger ("nya" top gear) så räknas man nog in i den skaran.

135 trucks, 3 ships, 1 freight plane and 94 cars, and 150 sets of tyres have been required to keep this high-octane show on the road.
Tycker faktiskt det är ett ok pris.
Det är väl vad koncerter med lite större namn kostar? Tror faktiskt det är dyrare för dom bästa platserna.
Har man par hundra miljoner tittare varje vecka och varit igång 18 säsonger ("nya" top gear) så räknas man nog in i den skaran.

Tog en snabb titt, finalen i melodifestivalen i Globen kostar mellan 795 kr och 2695 kr. Det är ingen tvekan om vad jag skulle ha valt då...

Edit: såg nu från 530 kr, men ändå..

Skulle hemskt gärna se detta själv, men det var fan dyrt för något som jag tror funkar bättre på TV...:näsblod Inte för att jag inte tror att det kan vara värt det, men jag har fan inte råd... Går inte på konserter eller andra shower heller, detta är en av få grejer jag skulle kunna tänka mig att gå på. Men nja...

Tog en snabb titt, finalen i melodifestivalen i Globen kostar mellan 795 kr och 2695 kr. Det är ingen tvekan om vad jag skulle ha valt då...

Edit: såg nu från 530 kr, men ändå..

Men för 2695 så får du fri garderob och kanske möjligheten att hälsa på Sean Banan, ha det i åtanke!

Var har dom gjort av Hammond då?

Top gear är en trio. Om en av gubbarna saknas borde ju biljettpriset sänkas med en tredjedel! ;)

Jag resonerar som så att priset är rätt lagom för all underhållning som jag har fått utav Top Gear genom åren och nu får man se en förhoppningsvis rolig show som antagligen är en rätt kostsam produktion som kanske kan motivera priset.

alltsa herr clarkson gar inte hungrig i vilket fall som helst sa bekymra dig inte du for det! top gear ar finansierat av BBC som ar finansierade av oss brittiska skattebetalare, genom tv-licens ala tv-avgiften som vi precis som ni, tvingas att betala.
herr clarky har drog in 2.14m pund 2011

alltsa herr clarkson gar inte hungrig i vilket fall som helst sa bekymra dig inte du for det! top gear ar finansierat av BBC som ar finansierade av oss brittiska skattebetalare, genom tv-licens ala tv-avgiften som vi precis som ni, tvingas att betala.

Jo han tjänar bra, men han är ju inte bara programledare på Top Gear och pillar naveln mellan säsonger heller.
Jag kollade inte på just Clarkson, Hammond och May och tänkte "shit, dom tre måste kosta" utan mer alla fordon, logistik, alla förare och annat folk som behövs etc. :)

Hade han arbetat för svt hade jag kunnat tänka mig att ge honom 25miljoner i skattefinansierad lön.. Genom att bara vakna på morgonen har han uppfyllt en årlig svt-underhållnings dos.

Jo han tjänar bra, men han är ju inte bara programledare på Top Gear och pillar naveln mellan säsonger heller.
Jag kollade inte på just Clarkson, Hammond och May och tänkte "shit, dom tre måste kosta" utan mer alla fordon, logistik, alla förare och annat folk som behövs etc. :)

det var ingen klagan direkt bara lite fakta, jo jag vet att han 'jobbar' med annat ocksa. han ar ju delagare i topgear live ocksa for den delen. men det mesta av dom 2.14 kom fran skattebetalarna

ser ju ut att kunna bli en trevlig show, synd att den lille dryge javla hammond ar dar bara

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back