Top Gear för motorcyklar!

med tanke på hur sjukt jävla dåliga dom andra top gear spinofferna är så håller jag inte andan direkt.

skaffa nån som sätter subtitles på alla moto-journals avsnitt istället så har dom ju ett färdigt program bara där, bara att klippa lite och subtitla så är det ju klart för TV liksom.. eller så ringer dom upp shakey och frosty från dom gamla fastbikes filmerna så är ju succen ett faktum! :D

Vad hände med biketorque? Hemsidan verkar ha försvunnit och känns ganska dött.

Gööt väntar med spänning på programmet :tummenupp

.... Mitt humör gick upp högt i början av tråden bara för att knäckas här i slutet. Nej, då går jag väl och lägger mig. Gonatt

SVT borde göra ett program om hojar. I stil med gamla torra trafikmagasinet.
[YOUTUBE-ID]ZprpfA3EDPY[/YOUTUBE-ID]
:näsblod

Trafikmagasinet var nog de enda som var positiva till dafen när den fortfarande tillverkades.
Lite synd att konstruktionen inte utvecklades och fick en efterföljare.
Om 400serien haft transaxel, så skulle den varit betydligt volvigare.

Men vad gäller TVprogram, så blir det nästan alltid bajs när man utgår från ett koncept baserat på programledarnas personligheter.
Ett halvseriöst, svenskt MCprogram med Stellan Egeland, Patrick "Budda" Andersson och Annie Seel som programledare skulle jag dock gärna följa.
Det skulle inte kunna undgå att bli skoj, oavsett formatet.

Näe, på det stora hela så finns det väldigt få motorcyklister, jämfört med bilister.

True! Men samtidigt är andelen motorcyklister som är idiotintresserade av sitt fordon betydligt större jämfört med bilsidan, vilket borde jämna ut det hela litegrann. MEN naturligtvis finns det fortfarande fler antal bilnerdar i Sverige än MCfreaks...

Detta avsnitt har väl knappast någon missat?
[YOUTUBE-ID]O1zfuBgCUqY[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]dyBl9vf8Td0[/YOUTUBE-ID]

SVT borde göra ett program om hojar. I stil med gamla torra trafikmagasinet.

Skulle nog bli skoj värre...

"Vid undanmanöverprovet, så ser vi tydliga tendenser till låsning av framhjulet på Yamahas stora modell ärr ett, medans flaggskeppet hos BMW tusen ärr ärr, galant tar sig igenom med ABS-bromsar. Effekten är ännu tydligare när vi ökar hastigheten till nittio kilometer per timme. BMW får i undanmanöverprovet fem styren av fem. Det är bättre än t.ex. förra veckans Virago, som var ett bottennapp med ett halv styre.

Vid acceleration och kurvtagning, ger sig dock Yamahas arbete med motorteknik sig till känna och man får en upplevelse att det finns mer än de utlovade hundraåttio höstarna i rovan. Bra! Det är annars en farhåga att de undermotoriserat sin maskin jämfört med konkurrenterna. Ärr ett får i köregenskaper fyra styren av fem möjliga.

Titta här hur fint passageraren sitter på Honda Goldwing - med radion på och benvärmarna inkopplade. Bra benutrymme och den skönaste sitsen i klassen. Det blir fem styren av fem möjliga. Och nu över till Glenning som äntligen ålat sig i skinnet och ska prova "dagens turbo" med en 1,2 bars överladdad ZX14 på strippen. Vi ska se hur de nya touringdäcken klarar en sådan match..."

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park