Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tonic skrev:Jag skall nog tona rutan på min 550 es me.. nu ser det ur som det ligger flera lager på rutan. Det är typ mörkare fläckar! Tror ni dessa lyser igenom?
Okaj.., känns lite onödigt å lägga pengar på en ny bara när man nästan aldrig tittar igenom den...jack_pil skrev:tonic...
jag skulle nog inte satsa på att tona rutan om det är en massa fläckar.
det försvinner nämligen inte.men det syns mindre möjligen...
skulle nog köpa ett nytt och tona eller liknande
amullo skrev:Tona kåpglas = Go crazy.. Inga begränsningar. Gör rent och lägg på toning eller spraya på färg (finns bra färg för att tona bakljus som är ok). Toning med film kan INTE rekommenderas, eftersom det är så stora kurvningar i glaset är det svårt att få det snyggt.
Tona Lampglaset = That´s a NoNo.. Glöm det.. du varken syns eller ser något (åtminstone i mörker), men vissa gör det ändå. Stor risk för att farbror blå önskar pratstund. Här kan man med fördel använda film direkt på glaset, efterom det är enkelt att dra bort om pappapolisen kommer. Risken för böter och ombesiktning kvarstår iallafall.
Rutan får inte ha en vass kant exponerad på grund av skaderisken. Du ska inte råka bli halshuggen av det det vid en olycka. Originalkåpglas brukar vara lite tjockare kring de kanter som inte sitter an mot kåpan eller iaf uppåt.eller om det var för en list längs upp på kåpglaset också..
Inge info om vilken hoj du har annars hade jag hjälpt dig att hitta ett billigt tonat kåpglas på ebay.
Men jag hade i alla fall inte tonat, speciellt inte när det är så billigt med nytt.
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |