Tona kåpglaset?

som jag förstått det kan du lacka det svart om du känner för det... det är mer som en aerodynamisk grej än en ruta.. skulle inte tro att du får nåra problem om du tonar det med solfilm, möjligtvis ifall dom får för sig att den kan lossna och skada dig... men du kan ju alltid sätta den på insidan.. har hört att vissa kan ha invändningar mot eller om det var för en list längs upp på kåpglaset också..
enklast är väl att ringa och fråga...

Jag skall nog tona rutan på min 550 es me.. nu ser det ur som det ligger flera lager på rutan. Det är typ mörkare fläckar! Tror ni dessa lyser igenom?

Tonic skrev:
Jag skall nog tona rutan på min 550 es me.. nu ser det ur som det ligger flera lager på rutan. Det är typ mörkare fläckar! Tror ni dessa lyser igenom?

tonic...
jag skulle nog inte satsa på att tona rutan om det är en massa fläckar.
det försvinner nämligen inte. :P men det syns mindre möjligen...
skulle nog köpa ett nytt och tona eller liknande

jack_pil skrev:
tonic...
jag skulle nog inte satsa på att tona rutan om det är en massa fläckar.
det försvinner nämligen inte. :P men det syns mindre möjligen...
skulle nog köpa ett nytt och tona eller liknande
Okaj.., känns lite onödigt å lägga pengar på en ny bara när man nästan aldrig tittar igenom den...

Tona kåpglas = Go crazy.. Inga begränsningar. Gör rent och lägg på toning eller spraya på färg (finns bra färg för att tona bakljus som är ok). Toning med film kan INTE rekommenderas, eftersom det är så stora kurvningar i glaset är det svårt att få det snyggt.

Tona Lampglaset = That´s a NoNo.. Glöm det.. du varken syns eller ser något (åtminstone i mörker), men vissa gör det ändå. Stor risk för att farbror blå önskar pratstund. Här kan man med fördel använda film direkt på glaset, efterom det är enkelt att dra bort om pappapolisen kommer. Risken för böter och ombesiktning kvarstår iallafall.

amullo skrev:
Tona kåpglas = Go crazy.. Inga begränsningar. Gör rent och lägg på toning eller spraya på färg (finns bra färg för att tona bakljus som är ok). Toning med film kan INTE rekommenderas, eftersom det är så stora kurvningar i glaset är det svårt att få det snyggt.

Tona Lampglaset = That´s a NoNo.. Glöm det.. du varken syns eller ser något (åtminstone i mörker), men vissa gör det ändå. Stor risk för att farbror blå önskar pratstund. Här kan man med fördel använda film direkt på glaset, efterom det är enkelt att dra bort om pappapolisen kommer. Risken för böter och ombesiktning kvarstår iallafall.

Ne.. tona lampglaset är inte aktuellt.. det var mest för att slippa fläckarna på framrutan...

Drar upp tden angående toning av kåpglaset, tänkte tona det svart med film men fick se nu när jag satt o slösurfa att det finns spray att köpa, någon som provat detta?

Blir det en fin yta?
Funkar det med film eller blir det bara piss med tanke på hur mycket ett kåpglas buktar?

Inga problem. Om besiktningsmannen kan se över kåpglaset när han gör provturen. :D
Jag har tonat kåpglas på Sukkan, inga problem.

Inge info om vilken hoj du har annars hade jag hjälpt dig att hitta ett billigt tonat kåpglas på ebay.

Men jag hade i alla fall inte tonat, speciellt inte när det är så billigt med nytt.

eller om det var för en list längs upp på kåpglaset också..
Rutan får inte ha en vass kant exponerad på grund av skaderisken. Du ska inte råka bli halshuggen av det det vid en olycka. Originalkåpglas brukar vara lite tjockare kring de kanter som inte sitter an mot kåpan eller iaf uppåt.

Vissa eftermarknadskåpglas har inte den tjockare kanten och om man tillverkar ett eget kåpglas från grunden eller skär ner ett annat får också en för vass kant. Då måste man ha en list på glasets kant.

Inge info om vilken hoj du har annars hade jag hjälpt dig att hitta ett billigt tonat kåpglas på ebay.

Men jag hade i alla fall inte tonat, speciellt inte när det är så billigt med nytt.

Trodde det står vilken hoj jag har,

Jag ser det iaf, gör inte ni det så har jag en aprilia rs 125 2005

Tack för tipsen/råden!

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...