Tokvässade xrsss

Efter denna superduper Ptfe inkörning byter du innehåll och kör enbart olja då eller? Annars finns väl risken att lamellerna får en beläggning på sig vid första användningen av kopplingen!!??:va

Vilka fjädrar använde du nu igen Gsxr750 -92 eller hur va de.
Mvh Christer

Efter denna superduper Ptfe inkörning byter du innehåll och kör enbart olja då eller? Annars finns väl risken att lamellerna får en beläggning på sig vid första användningen av kopplingen!!??:va

Vilka fjädrar använde du nu igen Gsxr750 -92 eller hur va de.
Mvh Christer

När motorn är inkörd så så sopar man i en bra olja inte nödvändigt vist helsyntet men hellst.... jag brukar köra så tjock wisco som jag får tag på typ 20-50 om du nu inte ska starta den kall på vintern förstås.... Då gäller 5-40-50. I den oljan sopar du i slick 50 och låter vara kvar. räcker 8000mil sägs det:va men jag brukar sopa i 1st matsked slick varge oljebyte. Ptfe sätter sig i metallen så det blir inte någe slir efter 20 min, man kan ju köra lungt en timme för säkerhets skull.
Kan berätta att när jag trimmade 2.takt båtmotorer så behandlade vi alla motorer efter inkörning. tomgången ökade så det gick inte att lägga i växlarna fick alltid sänka.. Toppfart ökade pga att motorn varvade mer från typ 93knop till 95knop inte illa. och detta var ihållande. Med tanke på att det är 2-takt så är det svårt att förklara hur det kan gå till om inte någon form av halare yta har uppstått på mekaniskt rörliga delar. för den behandlingen blåses ju bara in i förgasare och sen är det klart.
ja det var dessa fjädrar + max distans som fjädern klarade utan att bottna typ 4mm

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back