Tokholm... Bildfråga... vilken väg?

benkar skrev:
Om du menar Röcksta strax sydost om Roslags Bro kyrka, så.... är svaret rätt! :fyllisar :Bugar

Då återstår kurvan med den vita Ducatin... :hihi

/B

DEN ÄR LÄTT! Det är Lügnern Ring GP, svänger du vänster så kommer du till Bollebyggd, kör du höger så kommer du till Skåne.

Nästa!

//Anders.

Rs_man skrev:
bild tre eller är det bilden med den vita duccen?

//sven

Bild 3 är den där långbänken, ett kurvparti, utan hoj, och den andra är bilden med vita Duccen. Svaret kring Brottby, gällde det kurvpartiet utan hoj, eller kurvan med vit Ducce?

/B

benkar skrev:
Bild 3 är den där långbänken, ett kurvparti, utan hoj, och den andra är bilden med vita Duccen. Svaret kring Brottby, gällde det kurvpartiet utan hoj, eller kurvan med vit Ducce?

/B

Svaret kring Brottby gäller bilden utan hoj å.k långbänken

//sven

Rs_man skrev:
Svaret kring Brottby gäller bilden utan hoj å.k långbänken

//sven

Hmm, angående bild 3, bilden utan hoj, "långbänken" så trodde jag ju att du svarat rätt, och jag därmed avslöjat facit... dvs strax Syd-ost om Roslags Bro, så den frågan är avklarad/slut

Så gällande fråga är: Var är det här?

/B

Bifogat

• Tokholm_Vagfraga_8.jpg
    Tokholm_Vagfraga_8.jpg
    127.9 KB · Visningar: 90
benkar skrev:
Hmm, angående bild 3, bilden utan hoj, "långbänken" så trodde jag ju att du svarat rätt, och jag därmed avslöjat facit... dvs strax Syd-ost om Roslags Bro, så den frågan är avklarad/slut

Så gällande fråga är: Var är det här?

/B
Kan vi utesluta vägar utanför 08 omr ? ... jag är inne lite på wermdö omr, bränns det lite eller är man helt fel ute ?

IronMike skrev:
Kan vi utesluta vägar utanför 08 omr ? ... jag är inne lite på wermdö omr, bränns det lite eller är man helt fel ute ?

Bilden är tagen inom Stockholms Län, och kan väl lägga till ledtråden att bilden är tagen norr om stan... :)

/B

SÅ svårt är det väl inte? Kurvan på bilden ligger/finns i norr om Tokholm, och ganska ofta så luktar det tjära ca 400 meter väster om kurvan.... :)

/B

Bifogat

• Tokholm_Vagfraga_8.jpg
    Tokholm_Vagfraga_8.jpg
    127.9 KB · Visningar: 91
Ja :) SÅ svår är väl inte frågan kring kurvan/platsen med den den vita Duccen på bilden två inlägg uppåt. När man kommer norrifrån, först 30 km/h, sedan, 50 el. 70 km/h, en svepande vänster som sedan blir en höger, och så en svag vänster innan det bär iväg uppåt för en lång backe.... :confused: :7peta :D

/B

Dags ta död på tråden, eller.... vad heter VV-Färjan som ofta går mellan Värmdölandet och Rindö? (varit samma färja minst ett år tror jag) :D Är ett :tuttar -namn....

/B

Bifogat

• rindofarjan.jpg
    rindofarjan.jpg
    116.8 KB · Visningar: 145
TomTen6 skrev:
Jag chansar på Fredrika.
vad vinner jag?

:Bugar :yoparty Helt rätt! :gnissla

Du vinner chansen/rätten att lägga upp din egen bild/plats-fråga!

Eller så får jag leta fram en ny fråga, skrik till i så fall.

/B

benkar skrev:
Jupp! :) Sydväst om Rimbo, någon mil norr om Kårsta. Lägger du upp någon ny bild/fråga?

/B
Har lite ont om bilder på vägar. Hittade den här iaf.
Var i staden skickar lalleballe upp nosen på den här bilden?

Bifogat

• Lalle rejs 2.JPG
    Lalle rejs 2.JPG
    115.1 KB · Visningar: 169
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph