Tog ut min Varadero XL 1000 -01 igår!

Kent V

Ny medlem
Gick med
30 May 2021
Hoj
-01, Honda Varadero XL 1000
Tog ut min Varadero XL 1000 -01 igår från vintervilan, startade galant, tomgång en stund, ett varv på plan och körde ner sidostödet å motorn stannade som brukligt! Satte på mig hela stället och skulle starta igen men det bara klickar!? Kan brytaren på sidostödet hänga sig? Hur får jag ur kontakten?

Klickar? Som i att inget händer eller att startsolenoiden låter "KLICK". Låt den stå på laddning i 30 minuter innan du börjar skruva.

Tack för fina svar och speciellt "indragen koppling" retar mig grymt ? Tänkte inte alls på det ? Klickningen är med full ström styrka och ljudet kommer från typ reläet under sadeln. Blir rengöring och smörjning efter ritningen ? som aldrig har gjorts! ?

Min Yamaha wr250r är helt tyst när man trycker på startknappen med stödet nere. Jag tror det är något annat som är fel!

Tror det jag med.. Testade indragen koppling nu å inget händer! Inväntar transporten hem till garaget ?

Transporterade hem MC igår kväll ståendes med endast sidostödet nere och innan jag rullade av den från vagnen idag så testade jag igen... Startade direkt!
Tack för tipsen och ha en fortsatt bra dag ?

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back