Tog med tjejen för första gången

Ja fick inte skaffa mig nån hoj ibörjan men det mjukna o ja köpte komplett utrustning till flickvännen o efter en åktur smälte hon :tummenupp
det värsta e ju att man aldrig får åka själv längre hon tycker ju det e nästan roligare än ja :huvet

Vilket är anledningen till att fotpinnarna alltid är spårlöst försvunna såfort den situationen ens närmar sig!

Boy, du e whipped :whip

Hos mig är det min tjej som bestämmer takten. Går det för fort för hennes smak så saktar jag ner. Jag gör i princip allt för att inte skrämma henne att aldrig mer vilja åka. Skall trots allt leva med henne många år till (hoppas jag), och skulle gärna se att dagen kommer då hon självmant frågar om vi inte kan ta en sväng.

Mitt mål är att hon skall må bra, trivas och känna sig trygg.

Mitt mål är att hon skall må bra, trivas och känna sig trygg.

Du e galet :whip

Mitt mål är att ha kul när jag kör hoj..

Hon får vänta tills jag kommer hem.. Precis som jag gör för henne vad intresset än är!

Last edited:
Samma saker hände för mig, 50 knyck och det började tjuta från bönepallen om att jag skulle sakta ner :-D

min tjej far ont i ryggen av vibrationerna...borde inte vara mycket pa en 4-takt 4 cyl 600cc men de finns tydligen...men det ar anda roligast att kora utan bagage sa det spelar inte sa stor roll.

Jag fick det stenhårt direkt och jag har älskat det sen dess.
Att åka med Swedie på gata är oförklarligt härligt, farligt, fort och galet.
Det var tre år sen och det har hänt mycket sen dess. Jag började övningsköra direkt, sen fick jag en hoj i födelsedagspresent och nu har jag börjat rejsa. Kan inte tänka mig ett liv utan fart. Dock tycker jag att köra på gata har blivit alldeles för farligt så vi håller oss på bana istället.

Men min första tur på en R1:a kommer jag aldrig att glömma :kär

Herrejävlar vilken tråkig tur. Höll mig ca 10 kmh under tillåtna hastighet, Ändå kunde man höra ett knällande där bak. Aceleration (hur det nu stavas) var inte att tänka på, över 3 000 och hon skulle av hojen.
Någon annan som varit med om liknande???

Min fru tycker att det är kul när det går undan.
Jag har ett annat problem.
Hon är så avslappnad när vi åker så att hon kan somna ibak.
Får hålla koll på henne. Brukar bromsa till så hjälmarna slår ihop med jämna mellanrum.
Tror att jag får surra fast henne när vi ska åka nästa gång:tuttar

Ska låna en demo glidarhoj från jobbet första gången tjejen ska med. Så ska hon få känna på hur romantiskt det kan vara med hoj:tummenupp

Sen när hon så sakteliga vänjer sig får hon känna på andra hojar:tuttar :D

Min fru tycker att det är kul när det går undan.
Jag har ett annat problem.
Hon är så avslappnad när vi åker så att hon kan somna ibak.
Får hålla koll på henne. Brukar bromsa till så hjälmarna slår ihop med jämna mellanrum.
Tror att jag får surra fast henne när vi ska åka nästa gång:tuttar

Kanske inte så smart:tummenupp Såg häromdagen kille som surrat fast sin unge bakpå. Ungen kommer nog att uppfylla sin funktion som ryggskydd för mannen rätt så bra..:rolleyes:

Last edited:
de e vi som bestämer

HAHAHA för fan skaffa en brud som vill åka fort. Kör kanske inte riktigt lika häftiga acelerationer och inbromsningar men jag håller typ samma fart på småvägarna som när jag åker själv.Och bakhjulet är inga probs med henne bakpå. Inte så smart kanske men de är kul :yoparty

Ja du , du har nog flyt. bakhjulet blir nog inte att tänka på många år.
Hon gnällde till och med att motorbromsning kändes obehagligt:tuttar
Och bromsa med frambromsen det var tydligen riktigt jobbigt så det blev bakbromsen istället. (den gick ned för mycket tydligen):huvet

jevla sicken grann hoj du har , skit i kärringen kör själv

Skruvade bort fotpinnarna efter 4 turer och meddelade att hojen inte ser bra ut med pinnarna.
In med nummerskylt i hjulhuset, fastsatt precis där fotinnen ska sitta.

/Dimman

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...