Tm 125

Tobin TmRacing skrev:
Men dom du har sett, är dom reggade som landsvägs hojjar eller som enduro.

jag har iaf sett både E och LV-reggade Tm 125, både med Sm o cross däck. cross däck godkänner inte besiktningen, om det är redia crossdäck vi snackar om.

lycka till, vill se resultatet o allt sånt sen.

rallyfisken skrev:
jag har iaf sett både E och LV-reggade Tm 125, både med Sm o cross däck. cross däck godkänner inte besiktningen, om det är redia crossdäck vi snackar om.

Gjorde de när jag besiktigade min. De anmärkte inte ens på det. Det kom inte ens upp.

Ingen som vet någon här på forumet som kör tm lv reggad??

Försökte få tag på generalagenten igår, men dom svara inte, och idag har jag inte hunnit. Ska ringa honom i morgon.. Ska kanske till besiktningen imorgon också, snacka lite. Så man får ordentliga svar.

rallyfisken skrev:

...........................
Jag har kollat upp detta med däck mycket noga och det finns inget som säger att däcken inte får vara av typen crossdäck. Finns inga somhällst kriterier som skulle peka på att crossdäck inte är godkända. Nu har jag inte paragraferna framför mig men det lyder typ såhär:
§ Däckdimensionerna ska vara anpassade till hojens axeltryck, vikt och last.
§ Hjulomkretsen får inte avvika mer än 5% från de avsedda däckdimensionerna
§ Däcken skall vara anpassade till fordonets topphastighet
§ Om däcken är dubbade så skall det vara däck avsedd för dubb
§ Dubbade däck får enbart brukas om de inte skadar vägbanan
§ Mönsterdjupet får inte underskrida 1mm

zpeppy skrev:
Njae ensam vet ja inte om du är...jag har sett ett par på blocket, crossdäck tror jag att du inte får ha på besiktingen...lycka till, men de är lite mer respekt att ha husky wr 125 måste ja säga:D

En som har förstått vad man ska ha för hoj :tummenupp

-Rosen- skrev:
banzai :machinegu jag vet vad man ska ha för hoj och inte är det en husky i alla fall :mad:

:rolleyes:

Behöver inte snacka mer om det, alla vet att det ska vara tm. :tummenupp

Jag fråga Berna import om jag kunde få ett intyg på att den klarar alla "lätta mc" krav.
Men då fick jag en fråga tillbaka, där de fråga om den är förreggad. vad innebär det??
Tacksam för svar!

zpeppy skrev:
Klart man ska ha husky, jag testade ju nsr_martins och jag föll direkt...
om du ska med ut och köra med FjollHoj i sommar så kanske du får chansen att testa min så får du se om där är någon skillnad.

btw loy jag vill testa din sen.

-Rosen- skrev:
om du ska med ut och köra med FjollHoj i sommar så kanske du får chansen att testa min så får du se om där är någon skillnad.

btw loy jag vill testa din sen.

Bara så du vet så kmr jag ner och hälsar på dig när det blir någorlunda bra väder.

Vill se din hoj. :banana

stoooffe skrev:
Bara så du vet så kmr jag ner och hälsar på dig när det blir någorlunda bra väder.

Vill se din hoj. :banana
okej, gör du det. bara det att jag har hojen i vellinge just nu (ska hämta den i veckan förmodligen) plus att jag har inget kort, uppkörning i slutet av april förmodligen.

Tobin TmRacing skrev:
Behöver inte snacka mer om det, alla vet att det ska vara tm. :tummenupp

Jag fråga Berna import om jag kunde få ett intyg på att den klarar alla "lätta mc" krav.
Men då fick jag en fråga tillbaka, där de fråga om den är förreggad. vad innebär det??
Tacksam för svar!
Om du har ett COC intyg så är den förreggad. :tummenupp kolla upp det med generalagenten.

Nu har jag snackat me generalagenten och vägverket.
Generalagenten kan fixa bromsintyg åt mej. Vägverket sa att jag skulle återställa dispenserna och fixa strypning(hos godkänd firma) och buller intyg(hos godkänd firma) Sen ska jag enligt dom kunna regga den.

Nu tänker jag fixa detta, och sedan åka för att besiktiga den, funkar det så funkar det.

ha de

Tobin TmRacing skrev:
Nu har jag snackat me generalagenten och vägverket.
Generalagenten kan fixa bromsintyg åt mej. Vägverket sa att jag skulle återställa dispenserna och fixa strypning(hos godkänd firma) och buller intyg(hos godkänd firma) Sen ska jag enligt dom kunna regga den.

Nu tänker jag fixa detta, och sedan åka för att besiktiga den, funkar det så funkar det.

ha de
Måste medge att du är grymt modig som vågar dig in på en sådanhär prosess. Önskar dig all tur i världen :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT