Tl1000s tl1000r sp1 Aprillia mille vilken är bäst för mig.

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hej! Har sålt av min r1a och är nu sugen på nån av dessa hojar. Min prisbild är från 45000:- till 75000.-. Har aldrig haft twinn men det lockar nu väldigt mycket. Att någon av dessa inte är lika smidig som r1an det gör inget. Jag kör mest på kurviga landsvägar och där så funkar till och med min gammla gixxer från -86 bra. ett litet krav är väl att dom ska vara hyfsat lätta att få upp på bakhjulet då gärna på tvåans växel utan koppling, Det kunde ju vara roligt med en shysst power wheelie ur nån liten kurva. Det skadar ju inte heller om kåpan skyddar lite bättre än på r1an. Att cykeln inte går 300 det kvittar. Hade nämligen en zx12a och den var ju snabb . kollade toppfarten ett par gånger sen var inte det så kul längre. Nej nu när man har passerat 30 så är det inte stan som lockar utan snabba knixiga landsvägar som gäller och ett och annat kaffe stopp. Sen undrar jag hur viktigt det är med powercommander på en twinn är det att rekommendera. Mvh Rydde.

Sådana här trådar brukar bli rena blodbad! :rolleyes:
Jag kör SP1 och är helnöjd, men om du har möjlighet så provkör alla
så kommer du veta vilken som passar bäst! Vill du veta mer om Spettan så
kan du gå in på www.vtr.nu. Lycka till :tummenupp

Sugar skrev:

skulle jag välja blev det en mille för att den är enl mig klart läckrast. annars är ju försäkringsmässigt sp1an bra genom if honda förs.... det får mig att oroa mig... kommer väl bara bli hondor på vägarna framöver

myspinnen skrev:
skulle jag välja blev det en mille för att den är enl mig klart läckrast. annars är ju försäkringsmässigt sp1an bra genom if honda förs.... det får mig att oroa mig... kommer väl bara bli hondor på vägarna framöver

Håller med om millen. Men jag fick ett bra pris på min mille, ca 4700 hel/hel. Så nån mille bland honderna blir det.

Mille :yoparty

Rydde skrev:
Hej! Har sålt av min r1a och är nu sugen på nån av dessa hojar. Min prisbild är från 45000:- till 75000.-. Har aldrig haft twinn men det lockar nu väldigt mycket. Att någon av dessa inte är lika smidig som r1an det gör inget. Jag kör mest på kurviga landsvägar och där så funkar till och med min gammla gixxer från -86 bra. ett litet krav är väl att dom ska vara hyfsat lätta att få upp på bakhjulet då gärna på tvåans växel utan koppling, Det kunde ju vara roligt med en shysst power wheelie ur nån liten kurva. Det skadar ju inte heller om kåpan skyddar lite bättre än på r1an. Att cykeln inte går 300 det kvittar. Hade nämligen en zx12a och den var ju snabb . kollade toppfarten ett par gånger sen var inte det så kul längre. Nej nu när man har passerat 30 så är det inte stan som lockar utan snabba knixiga landsvägar som gäller och ett och annat kaffe stopp. Sen undrar jag hur viktigt det är med powercommander på en twinn är det att rekommendera. Mvh Rydde.

De jag har upplevt på de få mil jag kört mille e att den har allt de du vill ha enligt ovan :) Inga problem att lyfta den heller, det går av sig själv.
Men prova gärna båda så får du den som passar dig bäst.
Har hört possitivt om hondan med, så de e väl en smak sak.

har haft TLR och den var fin att köra, går att få för en billig peng och svarar bra på enklare modifieringar (höjning bak, ny bakdämpare, moddad luftburk osv. kolla på TL-tråden) går att justera orginalinsprutet. Sp1:an är oxå en underbar hoj ganska lik TLRen men lite vassare tillskuren så att säga, svårt att säga vad du ska köpa men jag röstar för hondan. Prova så får du se själv.

Ja du, om jag skulle säga en hoj som är "bäst" av dem rakt av så skulle jag nog säga Aprilian. Men nu vet vi ju att det inte är riktigt så enkelt, många andra faktorer spelar in... jag skulle inte byta min tiller mot någon annan hoj i klassen men så har jag lagt ner många skruvtimmar (och en del pesetas :rolleyes: ) i den också. Ju mer jag moddar, desto kärare blir den mig.

Sugar skrev:

Skulle också kunna tänka mig sp1:an det enda jag stör mig på är den groteskt fula framkåpan, men med en toppkåpa från en hyper så skulle den bli helt ok bakdelen är ju den snyggaste jag sett på en hoj!

Jag hade en mille R 2002'a förut och den var finfin:=)
Nu har jag en TLR men har under vissa omständigheter inte hunnit köra den på riktigt än:=)

Alla dom nämda hojarna är fina! ta den som känns bäst,samt har bäst försäkring.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park