Oj oj oj, massa felsvar överallt.
97 års TLS släpptes utan styrdämpare, men vart tillbakakallade efter att nån reporter kvaddat en under test och alla 97or kallades tillbak till suzukiåf och fick styrdämpare monterat.
98 och framåt tls hade styrdämpare när de lämnade fabrik.
ALLA tlr hade styrdämpare.
En del 97'or sprack i ramen pga dålig gjutning, inga andra årsmodeller vad jag vet har haft detta problem och min 97'a har inga sprickor nånstans, var ett fåtal drabbade och de har antagligen redan spruckit för länge sen.
Bakdämparen är ingen höjdare på varken TLR eller TLS, på TLS blev den dessutom överhettad då den går brevid avgasröret, löstes på TLR med en värmesköld emellan.
S'en är ingen touringhoj, sittställningen på TLS och TLR är nästan identisk.
TLR har hydralisk koppling, 97-98årsmodell av TLS hade kopplingskorg med 5 fjädrar, 99framår och alla TLR med 6st, de med 5 fjädrar brukar kunna slira lite på kopplingen men de flesta har nog bytt koppling vid dethär laget till nåt värre än standard (är ju 14 år gamla hojar vi snackar om)
TLS och TLR är väldigt lika, körställningen är så gott som identisk och de känns lika att köra (farsan har en tlr jag har tls) så i slutändan är det mest vilket man gillar. Sen är ju barnsjukdomarna från TLS 97-98 fixade på TLR
När bytte du olja i styrdämparen senast? ny fräch 2.5W olja gör susen för trögstyrning, och du har kvar styrdämparen som kan rädda en tankslapper